    From: nijou <s...@p...adres.to.nijou.malpa.go2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dziwny akapit z umowy
    Date: Tue, 17 Jan 2006 09:04:10 +0100

    Witam. Chcę podpisać umowę z pewną agencją reklamową, odnośnie
    współpracy w zakresie pisania tekstów reklamowych. Dostałem do
    podpisania umowę, w której znajduje się taki oto paragraf (Wykonawca -
    ja, Zamawiający - agencja):

    "Nadto Wykonawca zobowiązuje się do przejęcia wszelkich roszczeń
    zgłoszonych wobec Zamawiającego przez osoby trzecie, a wynikających z
    wykorzystania przez Zamawiającego Dzieła oraz materiałów dostarczonych
    przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do zwrotu Zamawiającemu
    wszelkich kosztów poniesionych w związku z tymi roszczeniami."

    Agencja tłumaczy się, że to po to, aby zabezpieczyć się na wypadek
    mojego plagiatu albo wykorzystania zastrzeżonych nazw itp. Wg mnie
    paragraf jest o wiele szerszy i może np skutkować tym, że Agencja
    dostarczy mi "materiały" nie będące ich własnością, ja nieświadomie na
    ich podstawie coś zrobię a za to będzie gonić mnie "osoba trzecia".

    PS: poza tym brzmi to cokolwiek dziwnie - czy nie powinno być
    "...dostarczonych przez Wykonawcę"?

    Dobrze myślę?

    nijou