  • 1. Data: 2005-10-17 06:45:23
    Temat: Dziwne rondo
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam
    Jest sobie rondo. Poprzedza go znak (nie sprawdziłem symbolu) na okrągłej
    niebieskiej tarczy białe strzałki w kształcie okręgu - czyli typowe oznaczenie.
    Zastanawia mnie jednak, że zaraz przy wjeżnie na to rondo jeszt znak poziomy -
    namalowane takie ząbki jakie można spotkać przy wjeździe z ul.
    podporządkiwanej, ale po stronie lewej czyli dotyczy to osób będących już na
    rondzie.
    Jak mam rozumieć takie skrzyżowanie? Powinienem im ustąpić (bez tego znaku -
    sprawa oczywista) czy oni powinni mnie?

    pzdr greo

  • 2. Data: 2005-10-17 07:00:23
    Temat: Re: Dziwne rondo
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > rondzie.
    > Jak mam rozumieć takie skrzyżowanie? Powinienem im ustąpić (bez tego znaku -

    Ooczywista? Pewnie tak, ale...
    Odpowiedz sobie na pytanie kto ma pierwszeństwo jeśli nie ma
    regulujących tego znaków.
    I czy rondo coś zmienia.

    KG

  • 3. Data: 2005-10-17 07:10:39
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > rondzie.
    > Jak mam rozumieć takie skrzyżowanie? Powinienem im ustąpić (bez tego znaku -
    Rondo to skrzyzowanie drog rownorzednych. To oznazcza ze obowiazuje
    zasada prawej reki, czyli wjezdzajacy na rondo ma pierwszenstwo. Dopiero
    znak "Ustap pierwszenstwa" przed wjazdem na rondo zmienia ta sytuacje.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-10-17 07:11:00
    Od: g...@p...onet.pl

    > Odpowiedz sobie na pytanie kto ma pierwszeństwo jeśli nie ma
    > regulujących tego znaków.
    > I czy rondo coś zmienia.

    Jak nie ma znaków - pierwszeństwo ma ten co na rondzie.

  • 5. Data: 2005-10-17 07:20:37
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Jak nie ma znaków - pierwszeństwo ma ten co na rondzie.

    Uuuuu... pewien jestes?

    M.

  • 6. Data: 2005-10-17 07:29:48
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Jak nie ma znaków - pierwszeństwo ma ten co na rondzie.

    Obysmy nigdy nie spotkali sie na rondzie.

  • 7. Data: 2005-10-17 07:38:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Jak nie ma znaków - pierwszeństwo ma ten co na rondzie.

    Auaua...

    Akurat jest odwrotnie.

  • 8. Data: 2005-10-17 08:22:41
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
    > Jak nie ma znaków - pierwszeństwo ma ten co na rondzie.

    Jeśli jest pionowy znak c-12 , pierwszeństwo ma klasycznie osoba
    z prawej strony (czyli wjeżdżająca na rondo ...) Jeśli dodatkowo
    mamy znak pionowy a-7 lub poziomy n-12b , pierwszeństwo ma osoba
    poruszająca się po rondzie.

    Sprawdzić czy nie ksiądz.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 9. Data: 2005-10-17 14:56:33
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> napisał:

    > lub poziomy n-12b ,
    Rozp. ws znaków się zmieniło w tzw. międzyczasie ?
    Co to za znak n-12b ?
    I dlaczego (poziomy) miałby być "lub" ?

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-10-17 15:05:38
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Rozp. ws znaków się zmieniło w tzw. międzyczasie ?
    > Co to za znak n-12b ?
    > I dlaczego (poziomy) miałby być "lub" ?
    > Artur Golański

    Bo może być, że będzie pionowy "USTĄP PIERWSZEŃSTWA" ... a jak
    go gwizdnom, to może być ów n-12b (nie patrzyłem w
    rozporządzenie , a losową stronkę z netu chyciłem ze znakami ...
    np => http://www.republika.pl/sp_boguch/rower/n.htm gdzie ów
    znak opisany jest tak =>
    http://www.republika.pl/sp_boguch/rower/znaki/n-12b.
    jpg) ;)

    Nie chce mi się zaglądać w rozporządzenie, ale jeśli Ci bardzo
    zależy, to to zrobię celem uściślenia symbolu zgodnie z
    obowiązującym rozporządzeniem ;)