  • 1. Data: 2006-09-13 14:43:51
    Temat: Dzierżawa z opcją na zakup...
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Witam,
    Chcę wydzierżawić niewielki kawałek ziemi na wsi. Właściciel obecnie nie
    chce go sprzedać, ale pewnie będzie chciał w przyszłości. Oczywiście na
    tej ziemi ja chciałbym coś robić (konkretnie odpoczywać:)), czyli
    musiałbym coś w to zainwestować. No i oczywiście chodzi o to, żeby się
    nie okazało, że ja poniosę jakieś wydatki, a on mi tego w przyszłości
    nie sprzeda. Czy jest taka szansa, żeby w umowie na dzierżawę (tak się
    to nazywa?) zawrzeć punkt, że on może to sprzedać, ale wyłącznie mnie?
    Oczywiście umowę wtedy trzeba by było zawrzeć na odpowiednio długi czas,
    żeby to miało sens. Proszę o jakieś sugestie bo nigdy dotąd nie
    dzierżawiłem ani nie kupowałem gruntów.
    Pozdrawiam, Maciek

  • 2. Data: 2006-09-13 15:53:46
    Temat: Re: Dzierżawa z opcją na zakup...
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Proszę o jakieś sugestie bo nigdy dotąd nie dzierżawiłem ani nie
    > kupowałem gruntów.

    Moze prawo pierwokupu zawarte w umowie dzierzawy?

    Pozdrawiam,
    Michal