    From: "ExCalibur" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dzielenie zamówienia a CPV
    Date: 2 Sep 2004 22:14:51 +0200

    Witam.

    Mam pytanie związane z ustawą o zamówieniach publicznych i Wspólnym Słownikiem
    Zamówień. Zgodnie z literą i duchem tej ustawy nie można dzielić zamówienia na
    mniejsze, żeby uniknąć procedur z niej wynikających.

    Czy jakimś przewodnikiem w tej sprawie mógłby być Wspólny Słownik Zamówień? I
    na przykład przyjęcie zasady: jeśli w ramach jakiegoś projektu są zadania
    należące do różnych działów, grup, klas lub kategorii, to można je traktować
    jako działania oddzielne? Intuicyjnie można chyba tak do tego podejść, ale
    jaka jest rzeczywistość prawna? Nie chodzi mi o próbę obchodzenia prawa, ale
    wskazówkę, jak tego typu problem rozwiązać.

    Nie jestem prawnikiem, a mam do rozstrzygnięcia taki problem - w zamówieniu
    jest kilkanaście zadań, należących do tego samego działu, ale do innych grup.
    Jeśli kryterium pozwalającym na podzielenie byłaby przynależność do tego
    samego działu - to zrobić tego nie można. Jeśli natomiast przynależność do
    grupy - tak.

    Pozdrawiam
    ExCalibur