    From: "ErrOR" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dzialka i linia elektryczna
    Date: Fri, 22 Oct 2004 22:05:34 +0200
    Sender: e...@p...onet.pl@atb254.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam

    Mam powazny problem :(. Postaram sie wyjasnic w miare jasno o co chodzi.

    a) W 2001 roku znalazlem ziemie do kupienia, z checia zbudowania tam domu.

    b) W 2001 r. przed zakupem zlozylem pismo o plany miasta co do tej ziemi,
    czy mozna na niej ogolnie budowac i inwestowac. Odpowiedz byla pozytywna.
    Ziemie kupilem za wszystkie swoje oszczednosci (formalnie rozdzielona na 2
    dzialki).

    c) W 2004 r. zlozylem pismo o warunki zabudowy, z planami rozpoczecia budowy
    w 2005 r.

    d) czekalem, czekalem mam prawie komplet pozwolen poza jedna sprawa (ta
    problematyczna). Otoz dowiedzialem sie dzis ze w 2003 roku stworzono projekt
    dwoch lini wysokiego napiecia. Jest juz tam jedna linia - nie ma jej w
    dokumentacji i nie jest wysokiego napiecia idzie skrajem dzialki - nie
    istotna. Te nowe linie to 400kV/220kV i 110kV o znaczeniu KRAJOWYM.
    Przechodza one przez srodek dzialek i uniemozliwiaja jaka kolwiek budowe do
    zamieszkania na obydwuch dzialkach.

    e) otrzymam za kilka dni odp. negatywna do wydania warunkow zabudowy wlasnie
    z tego powodu.

    Wazne pisma dot. sprawy, ktore posiadam (mam ich wiecej, ale inne chyba nie
    istotne) to :
    - zaswiadczenie z 2001 r
    http://err0rek.republika.pl/dok1.jpg

    - mapa sytuacyjna z 2004 r
    http://err0rek.republika.pl/dok2.jpg

    - decyzja z Miejsckiej Pracowni Urbanistycznej z 2004 r
    http://err0rek.republika.pl/dok3.jpg

    Prosze o wskazowki, jak mozna wywalczyc zmiany w projekcie linii, ktora nie
    wiadomo kiedy powstanie (i czy wogole powstanie), jak walczyc, gdzie skladac
    pisma, czym sie podpierac ? Czy uwazacie, ze sa jakies szanse ?
    Zainwestowalem w ta ziemie (4ha) 3 lata temu wszystkie swoje oszczednosci, a
    teraz chca postawic tam 2 dodatkowe linie napiecia (jedna nieszkodliwa juz
    jest) i uniemozliwic mi budowe. Czy tak moze byc ze przez moja ziemie beda
    przebiegac 3 linie energetyczne ? :( To jedyna straszna rzecz, ktora
    blokuje realizacje marzen rodzinnych, i spowoduje straszne skutki finansowe
    jesli nie bedzie mozna postawic tam domu - ziemi teraz nie sprzedam z
    zyskiem bo nikt jej nie kupi w takim stanie z liniami wys. nap. w projekcie,
    nic na niej nie zbuduje, co najwyzej wynajme rolnikowi za marne kilkaset zl
    rocznie na uprawe :(. Czy jest szansa walki o zmiany w projekcie - np.
    przesuniecie linii wys. napiecia na projekcie - jak tak to gdzie sie
    odwolywac? Czy mozna walczyc o odkupienie przez miasto tej ziemii lub
    zadoscuczynienie jak nie uda sie zmienic decyzji (strata znacznych
    pieniedzy, dlugo odkladanych przez cala rodzine)?
    Ew. jak nici z odwolan w jakich sadach walczyc i jaki prawnik
    (specjalizacja) jest tu potrzebny ? Czy uwazacie ze mam jakies szanse z
    aparatem panstwowym? :(

    Pozdr
    ErrOR