  • 1. Data: 2002-03-26 13:41:35
    Temat: Dzialka...
    Od: Dominik <d...@e...pl>

    Witam serdecznie.

    Jestem tu nowy, takze z gory przepraszam
    jesli padlo juz kiedys podobne pytanie.

    Mam do Was prosbe ......
    ciotka mojej zony chce ofiarowac nam kawalek dzialki
    (prawdopodobnie rolnej - troszke lasu, troszke laki. -
    rzecz ma miejsce na wsi)
    Jaka jest cala procedura aby stac sie jej wlascicielem.
    Nie mam absolutnie pojecia od czego zaczac,
    temat jest mi maksymalnie obcy.....
    a dla rodzina zony chyba rowniez ;-)
    (moze jakies linki, cokolwiek)

    Docelowo chcialbym postawic na niej jakis nieduzy drewniany
    domek, ew. przyczepe kempingowa czy cos podobnego -
    cos na letnie weekendowe wypady.... czy jest to mozliwe?

    Z gory dzieki sliczne,
    pozdrawiam
    Dominik

  • 2. Data: 2002-03-27 14:40:58
    Temat: Re: Dzialka...
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Dominik" [...]

    > Mam do Was prosbe ......
    > ciotka mojej zony chce ofiarowac nam kawalek dzialki

    Sprobuje.

    Zalezy co to znaczy "kawalek dzialki"

    1. Udzialwe wspolwlasnosci,
    2. Dzialke.
    3. Czesc dzialki na wlasnosc.

    Jesli 2, to zaczac nalezy od geodety, ktory "zrobi " z "czesci dzialki"
    "dzialke". Nazywa sie to "podzialem".

    Byc moze owa czesc dzialki juz dzialka jest,
    (czesc terenu nalezacego do ciotki to moze jest kilka dzialek
    i ona chce wam dac jedna z nich)

    Ciotka powinna miec "mapke" i na niej to jest.
    jesli nie ma, mozna isc do wydzialu geodezji i pokaza,
    a za odplata nawet "wydrukuja".

    Potem do notariusza - umowa, oplaty podaki ... i juz.

    > (prawdopodobnie rolnej - troszke lasu, troszke laki. -
    > rzecz ma miejsce na wsi)

    To tez mozna sprawdzic w geodezji.
    mozna sobie popatrzyc, jesli zna sie numery dzialek to urzad
    na wniosek udzieli informacji na pismie
    o tym, jakie jest w "miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego"
    "przeznaczenie terenu" wskazanego we wniosku (moga chciec mapke w
    zalaczniku).

    > Jaka jest cala procedura aby stac sie jej wlascicielem.
    > Nie mam absolutnie pojecia od czego zaczac,
    > temat jest mi maksymalnie obcy.....
    > a dla rodzina zony chyba rowniez ;-)
    > (moze jakies linki, cokolwiek)

    Najpierw trzeba wiedziec o co chcodzi, pozniej jesli
    nie trzeba juz geodety, do notariusza... i juz.

    > Docelowo chcialbym postawic na niej jakis nieduzy drewniany
    > domek, ew. przyczepe kempingowa czy cos podobnego -
    > cos na letnie weekendowe wypady.... czy jest to mozliwe?

    Ogrodzic i wjechac przyczepa mozna zawsze.
    Z wybudowaniem moga byc schody.

    Boguslaw