  • 1. Data: 2004-03-31 11:35:26
    Temat: Dzialalnosc i umowa o prace HELP!!!
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    Pracuję w firmie na 1/2 etatu i chce zalozyc dzialnosc gospodarcza
    jak wyglada sytuacja
    1.czy zglaszam to mojemu pracodawcy czy nie muszę ?
    2.jak wyglada oplacanie ZUS-u czy cos musze w ZUS-ie zgłosic.
    3.jaka jest kwota oplat na ZUS w takim przypadku

    PS.A jak jest jezli pracuje gdzies na umowe zlecenie i chce załozyc
    dzialalnosc gospod.?

    Daniel

  • 2. Data: 2004-04-03 07:44:32
    Temat: Re: Dzialalnosc i umowa o prace HELP!!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Mar 2004, Daniel wrote:

    >+ Pracuję w firmie na 1/2 etatu i chce zalozyc dzialnosc gospodarcza
    >+ jak wyglada sytuacja
    >+ 1.czy zglaszam to mojemu pracodawcy czy nie muszę ?

    Niby nie musisz. Ale pewnie zgłosiłeś pracodawcy (znaczy: księgowy
    ci podsunął do podpisu :)) zgodę na odliczanie kwoty nie podlegającej
    opodatkowaniu - i tę zgodę musisz wycofać.
    A wycofuje się ją tylko w kilku przypadkach - właśnie przy rozpoczynaniu
    DG lub wynajmowania lokali... :)

    >+ 2.jak wyglada oplacanie ZUS-u czy cos musze w ZUS-ie zgłosic.
    >+ 3.jaka jest kwota oplat na ZUS w takim przypadku

    To zależy.
    Zależy ILE ZARABIASZ a nie "na jaki ułamek etatu" jesteś zatrudniony.
    Polecam rozejrzeć się na .podatki !

    pozdrowienia, Gotfryd