  • 11. Data: 2002-12-10 21:42:28
    Temat: Re: Działalność gosp. a spółka z o.o. WAŻNE!!!
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Dec 2002, o...@c...pl wrote:

    >+ Pytanie do grupowiczów jaki jest najprostszy - najszybszy (najtańszy) sposób
    >+ na zmianę działalności gospodarczej w spółkę z o.o.
    [...]
    >+ Chciałbym żeby spółka ta kontynuowała działalność - bilanse i dokumenty.

    Poczekać do 1.I.2003. Ma być wprowadzona możliwość konwersji DG OF
    w spółkę na zasadach podobnych jak dla S.C.
    Było chyba w Gazecie Prawnej... a namiarów na "ustawowe" ścieżki
    nie mam 9może na sejm.gov.pl coś się znajdzie)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-12-10 21:44:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Dec 2002, Depilator wrote:

    >+ Po raz...
    >+ Nie można niczego przekształcić, bo niczego nie ma.

    Na dziś. Polscy ustawodawcy nie takich numerów dokonywali ;] !
    Poważnie - przeczytaj sąsiedni post.
    [...]
    >+ tym wypadku w drodze odpowiednio wycenionego aportu. _Nie_ zostanie jednak
    >+ zachowana ciągłość podmiotu, _nie_ nastąpi sukcesja prawna.

    Na dziś. I najbliższe 20 dni...tylko... AFAIK.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-12-10 21:54:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Dec 2002, o...@c...pl wrote:

    >+ Czyli w takim układzie muszę zrobić likwidację działalności gospodarczej ??

    Zdziwiłem się że informacja o możliwości przekształcenia DF OF
    w spółkę jest tak mało znana (na grupie !) !
    Wobec tego sprawdziłem że z moją pamięcią aż tak źle nie
    jest, choć jest gorzej niż myślałem :] - zapis dotyczy
    spraw podatkowych, a nie 'wszystkich', niestety.
    Namiary: Gazeta Prawna z środy 27 listopada br.

    Początek artykułu:
    ++++
    Aktualności
    ORDYNACJA PODATKOWA. Następstwo prawne
    Sukcesja praw i obowiązków podatkowych
    Spółka utworzona przez podatnika-przedsiębiorcę, będącego osobą fizyczną,
    z inną osobą, będzie mogła od 1 stycznia 2003 r. wstępować w prawa
    i obowiązki podatkowe dotychczasowego podatnika-przedsiębiorcy.
    Wchodząca w życie 1 stycznia 2003 r. nowelizacja Ordynacji podatkowej
    wprowadza nowe uregulowania w zakresie praw i obowiązków następców
    prawnych oraz podmiotów przekształconych.
    ----

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-12-11 16:14:58
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Zdziwiłem się że informacja o możliwości przekształcenia DF OF
    > w spółkę jest tak mało znana (na grupie !) !

    Uuu?

    > Wobec tego sprawdziłem że z moją pamięcią aż tak źle nie
    > jest, choć jest gorzej niż myślałem :] - zapis dotyczy
    > spraw podatkowych, a nie 'wszystkich', niestety.
    > Namiary: Gazeta Prawna z środy 27 listopada br.

    Czyli miałem rację mówiąc, że na gruncie przepisów podatkowych należy na
    gwoździu zawiesić logikę :-)

> [...]
    > wprowadza nowe uregulowania w zakresie praw i obowiązków następców
    > prawnych oraz podmiotów przekształconych.

    Ale to jest chyba troszkę inny przypadek, gdy obecny przedsiębiorca jako
    wspólnik wchodzi do nowego tworu. Osobowe w porządku, ale jak miałoby to
    fukcjonować w wypadku sp z o.o.?

    Depi.

  • 15. Data: 2002-12-11 16:16:45
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Na dziś. Polscy ustawodawcy nie takich numerów dokonywali ;] !
    > Poważnie - przeczytaj sąsiedni post.
    > [...]
    O Mamo...Przeczytałem...

    > Na dziś. I najbliższe 20 dni...tylko... AFAIK.

    No tak, ale nawet jeśli, to i tak tylko prawnopodatkowa, a nie ogólna. Czy
    leasingi, kredyty itp. bez zmian. Kurcze - a juz myśłałem, ze najgorszym
    prawnym potworkiem podatkowym to jest podmiotowość prawnopodatkowa spółki
    cywilnej :-)

    Depi.

  • 16. Data: 2002-12-11 16:18:10
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    sposób
    > [...]
    >
    > Poczekać do 1.I.2003. Ma być wprowadzona możliwość konwersji DG OF
    > w spółkę na zasadach podobnych jak dla S.C.

    No no no - nie konwersji, a "wstąpienia w prawa". To będzie inny podmiot ale
    wstąpi w prawa i obowiązki. Zaraz poszukam i doczytam, ale pewnie też nie
    automatycznie ale po jakims postepowaniu.

    Depi.