  • 1. Data: 2004-01-20 10:19:48
    Temat: Dyskusja akademicka :) - wykonywanie uslug w innym kraju
    Od: "Michal Kaminski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Na poczatku nadmienie ze jestem biologiem i kompletnie nie mam pojecia o
    prawie w Polsce a w szczegolnosci tak skomplikowanym. Przy piwie :) wyniknela
    dyskusja wiec szukam opini osoby ktora sie na tym zna :)

    Chodzi o to czy legalnym jest w Polsce przywozenie zza granicy (np z
    Norwegii) pojazdow uszkodzonych naprawianie ich w Polsce z uzyciem czesci
    zamiennych zakupionych w Polsce i fachowcow polskich i odwozenie spowrotem do
    kraju z ktorego przyjechaly. Oczywiscie samochody naleza do roznych
    wlascicieli ktorzy potem w norweskim zakladzie napraw samochodow odbieraja
    swoje pojazdy po naprawie. Teraz pytanie czy nalezaloby placic clo za czesci
    ktore po naprawie znajduja sie w tym pojezdzie, w koncu przywieziono nowy
    towar to trzeba zaplacic clo. Poza tym jak to jest z przywozeniem pojazdow na
    lawetach i pojazdow starych powyzej np 12 lat. Przeciez nie mozna do Polski
    wwozic takich pojazdow. No i jak to jest z podatkami, jakie podatki
    nalezaloby zaplacic zeby taki proceder byl legalny. Wiem ze takie czynnosci
    sie odbywaja. Ludzie przyjezdzaja uszkodzonymi pojazdami naprawiaja je w
    Polsce i wracaja, oczywiscie wszystko na czarno i jedynym zyskujacym jest ten
    mechanik ktory nie placi podatku. Chcialbym sie dowiedziec czy mozna taki
    proceder zalegalizowac.

    Z gory dzieki za odpowiedz jesli komus bedzie sie chcialo.

    pozdro

    michal