  • 41. Data: 2010-06-28 19:33:01
    Temat: Re: Dyskryminacja zdających na prawo jazdy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-28 14:12, mvoicem pisze:
    > OSK może mieć zamontowaną kamerę.

    Może. Ale to drogie, przy 10 np. autach daje kwotę równą kolejnemu
    samochodowi.

    > Można zamontować kamerę przenośną.

    Nie można. Zbyt skomplikowana instalacja, żeby to tak PLUM założyć. Poza
    tym uważasz, że taniej będzie jak wszystkie OSK w kraju zakupią auta i
    sprzęt i będą obsługiwały (w tym dowóz) ich na egzamin? Nie wiem ile aut
    ma WORD ale to i tak jest kropelka w liczbie OSKów. A do tego praca
    dowiziciela auta na egzamin i kursant znów beknie koszmarną kasę. W imię
    czego? Zdecydowanie taniej jest kupić i utrzymywać pojazdy w WORDzie.

    > A po co egzaminator ma coś mówić o jego stanie?

    Może się bać jechać złomem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Chcesz nie głosować na Jarka?
    Najpierw zobacz: http://hungry.w.of.pl/pro-life.htm

  • 42. Data: 2010-06-28 19:33:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-28 19:13, mvoicem pisze:
    > No to dokładnie tak samo może wypożyczyć od OSK na egzamin.

    Ale to duuuuuuuużo drożej niż wypożyczenie od Word, więc pomysł porypany.

  • 43. Data: 2010-06-28 23:38:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.06.2010 21:33), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale to duuuuuuuużo drożej niż wypożyczenie od Word, więc pomysł porypany.

    Dlaczego wypożyczenie od OSK ma być duuuuuuuużo droższe od wypożyczenia
    od Word?

    p. m.

  • 44. Data: 2010-06-28 23:45:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.06.2010 21:33), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Może. Ale to drogie, przy 10 np. autach daje kwotę równą kolejnemu
    > samochodowi.

    Wiesz, jak instytucja państwowa zamawia to i jest drogie. Jakoś mi się
    nie chce wierzyć w to że kamerka kosztuje 1/10 ceny samochodu.

    Poza tym, kamerka mogłaby być opcjonalna (ktoś nie chce - jedzie
    samochodem bez kamerki).

    > Nie można. Zbyt skomplikowana instalacja, żeby to tak PLUM założyć.

    Hmm, może się nie znam. Ale co jest tak skomplikowanego w instalacji że
    nie można tego plum - założyć?

    > Poza
    > tym uważasz, że taniej będzie jak wszystkie OSK w kraju zakupią auta i
    > sprzęt i będą obsługiwały (w tym dowóz) ich na egzamin?

    Co ty z tym dowozem. W znanych mi przypadkach (łącznie z moim) kursant
    był dowożony na egzamin tak czy inaczej (zazwyczaj to byłą ostatnia
    lekcja kursu).

> [...]
    > dowiziciela auta na egzamin i kursant znów beknie koszmarną kasę. W imię
    > czego? Zdecydowanie taniej jest kupić i utrzymywać pojazdy w WORDzie.

    Dla WORDu - owszem. Niekoniecznie dla OSKów.

    > Może się bać jechać złomem.

    No nie wyobrażam sobie tak zdezelowanego pojazdu żeby przy prędkościach
    egzaminacyjnych mógł stworzyć zagrożenie dla egzaminatora.

    p. m.

  • 45. Data: 2010-06-29 09:08:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-29 01:45, mvoicem pisze:
    > Wiesz, jak instytucja państwowa zamawia to i jest drogie. Jakoś mi się
    > nie chce wierzyć w to że kamerka kosztuje 1/10 ceny samochodu.

    No to poszukaj sobie ile kosztuje taki zestaw. Bo ja sobie chciałem 1
    sztukę zamontować do przodu i coś koło 2kzł kosztowało.

    > Poza tym, kamerka mogłaby być opcjonalna (ktoś nie chce - jedzie
    > samochodem bez kamerki).

    Ale po to wprowadzili kamerki, żeby ukrócić korupcję i stronniczość.
    Więc chcesz, żeby ten, co ma ,,załatwiony'' egzamin wybierał wersję bez?

    > Hmm, może się nie znam. Ale co jest tak skomplikowanego w instalacji że
    > nie można tego plum - założyć?

    Kable ,,na choinkę'' chcesz popodwieszać? Przecież to trzeba
    rozprowadzić kable, założyć centralkę, zagwarantować działanie.

    > Co ty z tym dowozem. W znanych mi przypadkach (łącznie z moim) kursant
    > był dowożony na egzamin tak czy inaczej

    Dziwne, godzina na dojazd do WORD, kilka godzin egzaminu... Który
    kursant za to zapłaci? U nas wszyscy jeżdżą sami. Może ciebie było stać
    na 200zł na dojazd na egzamin, ale większość woli zapłacić 3,50 na
    bilet, czy ile tam teraz bilet kosztuje, albo poprosić kolegę o
    zawiezienie.

    > (zazwyczaj to byłą ostatnia
    > lekcja kursu).

    Nie może to być ostatnia lekcja kursu, bo na egzamin się czeka około
    miesiąca od egzaminu wewnętrznego. Więc co najwyżej dodatkowa lekcja,
    wykupiona oddzielnie.

    > Dla WORDu - owszem. Niekoniecznie dla OSKów.

    Przecie OSKi teraz nic nie płacą, a właśnie WORD płaci. A dokładniej
    mówiąc, kursant w cenie egzaminu. Więc dla kursanta tak jest
    najwygodniej i najtaniej. Dla OSKów też, bo jak jest jednolita baza
    samochodów, to jest łatwiej logistycznie. Kiedyś były 2 samochody do
    wyboru i OSKi musiały mieć 2 modele dostępne. Teraz na szczęście jest
    jeden. Jakby było ich N to by się dopiero zrobiło wesoło.

  • 46. Data: 2010-06-29 09:15:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-29 01:38, mvoicem pisze:
    > Dlaczego wypożyczenie od OSK ma być duuuuuuuużo droższe od wypożyczenia
    > od Word?

    No przecie pisałem w drugim liście. Word ma zakupionych nie wiem ile
    aut.... Strzelmy, że 100. Utrzymanie bazy 100 samochodów egzaminacyjnych
    w jednym WORDzie jest zdecydowanie tańsze niż np. 500 (a może i więcej w
    sumie jest w całym województwie OSKów) samochodów egzaminacyjnych
    rozproszonych po całym ogromnym terenie. Do tego faworyzuje to duże
    OSKi. Dochodzi do tego koszt dostarczenia auta na egzamin oraz koszt
    zatrudnienia Opiekuna Auta W Czasie Egzaminu.

    Logistycznie dość dziwny pomysł. A komputery i klawiatury na egzamin
    teoretyczny? Też ma donosić kursant?

    A plac manewrowy? Może zamiast utrzymania placu przez Word zrobimy
    dostarczanie placów przez kursanta. No wiem, zaszalałem, ale chcę
    pokazać dziwność tych twierdzeń.

  • 47. Data: 2010-06-29 09:29:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > OSKi. Dochodzi do tego koszt dostarczenia auta na egzamin oraz koszt
    > zatrudnienia Opiekuna Auta W Czasie Egzaminu.

    Nie wiem kiedy robiłeś prawo jazdy, ale ja zdawałam na samochodzie
    ośrodka, mój instruktor siedział z tyłu (z drugim kursantem,
    zmienialiśmy się w połowie trasy - dziś nie do pomyślenia).
    Egzaminator przyjechał do szkoły, manewry były na szkolnym placu i tam
    baza "przesiadkowa" dla kolejnych zdających.

    Wszystko elegancko logistycznie zgrane - może dlatego, że organizacją
    zajęła się szkoła, czyli prywatny biznes a nie urzędnicy.
    A i finansowo musiało się szkole opłacać - to już były czasy kapitalizu,
    na dodatek tego młodego i zajadłego - początek lat 90-tych.

    Jeżeli to jest problem, to na pewno nie logistyczny.
    Może więcej okazji do łapownictwa, ale to inna sprawa.

    A, duże szkoły - moja miała 6 samochodów o ile dobrze pamiętam.
    Plus jeden motocykl "Kobóz" (zapalał się wyłącznie na pych) i traktor z
    przyczepą.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 48. Data: 2010-06-29 09:46:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-29 11:29, Maddy pisze:
    > Nie wiem kiedy robiłeś prawo jazdy,

    Coś koło 94

    > ale ja zdawałam na samochodzie
    > ośrodka, mój instruktor siedział z tyłu (z drugim kursantem,
    > zmienialiśmy się w połowie trasy - dziś nie do pomyślenia).

    Tak, takie luźne zasady z PRL jeszcze były na przełomie lat 80 i 90
    Potem jednak egzaminy przeniesiono do WORD, a zasady samych egzaminów
    zmieniają się co parę lat i są reformowane.

    > Wszystko elegancko logistycznie zgrane - może dlatego, że organizacją
    > zajęła się szkoła, czyli prywatny biznes a nie urzędnicy.

    Średnio prywatny, wtedy się zdawało w LOK. Później właśnie zaczęły
    powstawać prywatne szkoły i między innymi dlatego wydzielono egzaminy,
    aby uwolnić rynek.

    Możliwe, że załapałaś się na okres przejściowy. Już pomału powstawały
    prywatne szkoły, a jeszcze nie było całej infrastruktury.

    Matury też kiedyś były wewnętrzne, teraz są prowadzone przez OKE.

    > A i finansowo musiało się szkole opłacać - to już były czasy kapitalizu,
    > na dodatek tego młodego i zajadłego - początek lat 90-tych.

    Ówczesna gospodarka to całkiem inna bajka. Długo by o tym mówić.
    Inne były też realia. Wtedy na samochód się czekało latami, teraz jedna
    rodzina ma kilka samochodów. Logistyka egzaminów jest bardziej zwarta i
    zorganizowana, a i tak czeka się długo. Gdyby to egzaminator miał
    jeździć po OSKach, to byłoby dopiero wesoło. Zauważ, że sporo małych
    szkół na 1 czy 2 auta funkcjonuje. Nie tylko same duże.

    > Jeżeli to jest problem, to na pewno nie logistyczny.

    możliwe, że nie JEDYNIE logistyczny, ale logistyczny również.

    > Może więcej okazji do łapownictwa, ale to inna sprawa.

    Całkiem ważna sprawa.

    > A, duże szkoły - moja miała 6 samochodów o ile dobrze pamiętam.
    > Plus jeden motocykl "Kobóz" (zapalał się wyłącznie na pych) i traktor z
    > przyczepą.

    Czyli całkiem spora szkoła jak na obecne realia. Podejrzewam, że jakaś
    poLOKowa organizacja.

  • 49. Data: 2010-06-29 09:53:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 11:46:49 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Średnio prywatny, wtedy się zdawało w LOK. Później właśnie zaczęły
    > powstawać prywatne szkoły i między innymi dlatego wydzielono egzaminy,
    > aby uwolnić rynek.

    Kiedy się zdawało egzamin w LOK? W połowie l. 90-tych? Żartujesz -- ja
    mam prawko z '91 i żadnej LOK na oczy nie widziałem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 50. Data: 2010-06-29 10:07:27
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 09:53:23 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Kiedy się zdawało egzamin w LOK? W połowie l. 90-tych? Żartujesz -- ja
    > mam prawko z '91 i żadnej LOK na oczy nie widziałem.

    Mój kurs z ~1988r wraz z póżniejszym egzaminem zdawałem w LOKu.
    Takie fajowe, niebieskie tablice z białymi literami :))))