  • 11. Data: 2002-07-05 17:53:09
    Temat: Re: Dwa dowody osobiste?To mozliwe!
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    On Thu, 27 Jun 2002, Aleks wrote:

    >A teraz o idiotyzmie -- chwalenie sie tym , ze biegasz Pan
    >po bankach oraz innych firmach i poslugujsz sie trefnym
    >dokumentem jest co najmniej naiwnoscia jak nie glupota
    >-brakuje tylko Panskiego adresu zamieszkania ! Koledzy na
    >Pana doniosa , zona , albo tesciowa albo jaki inny
    >"zyczliwy"!

    Jak ktos chce to moj adres mozna latwo znalezc :)
    To po pierwsze. Po drugie w sieci mozna napisac co sie chce
    nawet ze Clinton to idiota albo ze Lepper jest ch... :)
    I bez podpisu elektronicznego, bez PGP i innych podobnych,
    nie jest sie mi w stanie udowodnic NIC. Nawet tego o tym
    dowodzie :) Juz czekam na ta policje ktora przeszuka mi
    caly dom w poszukiwaniu dowodu, ktorego akurat nie mam w
    domu tylko gdzie indziej.

> [...]
    >Swiobodzki(Wroclaw) lub Gielda Samochodowa (np.Lubin),
    >Stadion Dziesieciolecia (w Warszawie) ,. pare groszy Pan
    >zarobisz 500-800 zl moze wiecej . Ale na grupie taka
    >oferta i to na pl.soc. prawo z imiennym podpisem, no no?
    >Chyba , ze w mysl zasady -najciemniej pod latarnia .( To
    >ile za to bialko Pan se zyczysz - tak konkretnie ). Ech
    >krajan , krajan > Zdrowia zycze - nie tylko fizycznego ! >
    >Pozdrawiam Aleks > Ps. Panie Leszku po co panu dowód ,ale
    >Panu tak osobiscie Leszkowi A.Szczepanowskiemu - do obiadu
    >, do spania , do kapania ? Przecie Pan wiesz kim jestes i

    Masz racje - sa kraje gdzie nie ma dowodow, a za dowod sluzy
    prawo jazdy i jak ktos go nie ma to jest traktowany
    podejrzliwie:) Akurat moje podejscie do szufladkowania mnie
    przez panstwo i wydawanie roznych zaswiadczen dowodow i
    innych takich jest dosc ambiwalentne i nie tylko moje.
    A co do prowokacji :) Nawet nie pomyslalem o tym by sprzedac
    cos takiego, ale podsunales mi pomysl :) Oderwe zdjecie
    i sru na bazar :) Jesli to ktos w ogole kupi :)
    --
    [Choc droga jest bez konca ]
    Leszek A. Szczepanowski [ pozornie bez znaczenia ]

  • 12. Data: 2002-07-05 17:54:48
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    On Thu, 27 Jun 2002, elita.pl wrote:

    >I o co go ten prokurator oskarży?
    >O posługiwanie się własnym dowodem ?

    Dokladnie :) Dopoki sie kogos nie zabije, nie oszuka
    sie panstwa na podatkach, to mozna dlugie lata poslugiwac
    sie raz jednym raz drugim i nikt tego nie wylapie :)

  • 13. Data: 2002-07-05 17:57:39
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    On Thu, 27 Jun 2002, Monika Gibes wrote:

    >Użytkownik Leszek A. Szczepanowski <t...@a...pl> w wiadomooci do grup
    >dyskusyjnych
    >napisał:Pine.LNX.4.40.0206262313010.32254-100000@zp
    .ite.pwr.wroc.pl...
    >mama znalazla
    >ROTFL!
    >A myslalam, ze ja mam najwiekszy balagan w domu ;-))

    Sluchaj, co ja sie naszukalem ksiazeczki wojskowej?
    :) Po prostu kiedys przy porzadkach musialem ja wyrzucic.
    Mnie przynajmniej wkurzaja te wszystkie dowody i dokumenty,
    przydalaby sie jedna plastikowa karta na wszystko, bylaby
    karta ID i moznaby na niej wpisac np. urprawnienie prawa
    jazdy, zezwolenie na bron itd. Tylko ze pewnie byliby
    tacy, co za odpowiednia kase wyrabialiby lewe prawka
    elektroniczne na takich kartach:) To jest dopiero nasza
    mentalnosc a nie jakies tam 2 dowody:)

  • 14. Data: 2002-07-06 11:32:36
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> wrote in message
    .pwr.wroc.pl...
> [...]

    To jest przestępstwo.
    Zgodnie bowiem z art. Art. 42 ust 3 ustawy o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych "W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, w miejsce
    którego wydano już nowy dowód osobisty, lub cudzego dowodu osobistego,
    należy niezwłocznie złożyć znaleziony dokument najbliższemu organowi gminy".
    Natomiast art. 55 pkt 5) tejże ustawy stanowi, że "Kto nie zwraca
    znalezionego dowodu osobistego w przypadku, o którym mowa w art. 42 ust. 3
    podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny"

    A dlatego jest to karalne, gdyż posiadając dwa własne dowody osobiste o
    różnych numerach można zrobić niezłe przekręty.

    > Dokladnie :) Dopoki sie kogos nie zabije, nie oszuka
    > sie panstwa na podatkach, to mozna dlugie lata poslugiwac
    > sie raz jednym raz drugim i nikt tego nie wylapie :)

    Nie byłbym tego taki pewien. Baza danych dotycząca wydanych i utraconych
    dowodów osobistych jest skomputeryzowana. Dostęp mogą mieć do niej np.
    banki, na co zazwyczaj wyrażasz zgodę w regulaminie.
    Tak więc zastanów się, czy warto ryzykować.

    Pozdro
    MAX

  • 15. Data: 2002-07-06 16:56:35
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    On Sat, 6 Jul 2002, MAX wrote:

> [...]
    >znalezionego dowodu osobistego w przypadku, o którym mowa w art. 42 ust. 3
    >podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny"

    Ciekawe czy byly przypadki, ze ktos poszedl sobie w zasadzie
    dla jaj do wiezienia na ten 1 miesiac;)

    >Nie byłbym tego taki pewien. Baza danych dotycząca
    >wydanych i utraconych dowodów osobistych jest
    >skomputeryzowana. Dostęp mogą mieć do niej np. banki, na
    >co zazwyczaj wyrażasz zgodę w regulaminie.

    Cale to zgubienie dowodu wyszlo mi bardzo na reke,
    bowiem jak bylem sie pytac w urzedzie, nie ma mozliwosci
    na razie zmiany dowodu z ksiazeczkowego na karte
    plastikowa. Wiec ja sie pani spytalem - co bedzie, jak
    mi sie dowod zgubi? Pani - no to wydamy nowy, juz
    plastikowy:)

  • 16. Data: 2002-07-06 21:38:20
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

> [...]
    > tacy, co za odpowiednia kase wyrabialiby lewe prawka
    > elektroniczne na takich kartach:) To jest dopiero nasza

    wystarczylby numer na karcie a nie uprawnienia na karcie
    uprawnienia bylyby w systemie, i w razie koniecznosci sprawdzenia
    laczyliby sie z systemem - tam byloby tez zdjecie moglby byc odcisk palca
    zdjecie teczowki i inne bajery

    tylko ze brak komputeryzacji moglby byc przeszkoda
    nie jest to drogie tylko kazdy po drodze chce duzo zarovbic

    pozzdrawiam,
    jelen