  • 1. Data: 2007-02-15 19:22:38
    Temat: Duże peiniądze <> Bezpieczna transakcja - JAK?
    Od: "-= AQUA MiSz MaSz =-" <a...@g...pl>

    Witam grupowiczów,

    Niebawem ktoś z rodziny spodziewa się finalizowania
    transakcji na sporą kwotę (żeby nie powiedzieć dużą :).
    Nie ma doświadczenia w tej materii. Rodzi się lęk, jak
    prawidłowo powinna ona wyglądać, aby nie dać się
    oszukać?

    Pomoże ktoś (opisze) jak się zabezpieczyć w takiej sytuacji ?
    Jak wygląda procedura?

    pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2007-02-15 20:29:04
    Temat: Re: Duże peiniądze <> Bezpieczna transakcja - JAK?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.02.2007 -= AQUA MiSz MaSz =- <a...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > oszukać?
    >
    > Pomoże ktoś (opisze) jak się zabezpieczyć w takiej sytuacji ?

    Nie ma wyjścia, musisz zdradzić jaka to transakcja. Inaczej się sprzedaje
    papiery wartościowe, inaczej nieruchomość a jeszcze inaczej majątkowe prawa
    autorskie lub przedsiębiorstwo.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 3. Data: 2007-02-15 20:53:37
    Od: "-= AQUA MiSz MaSz =-" <a...@g...pl>

    > Nie ma wyjścia, musisz zdradzić jaka to transakcja. Inaczej się sprzedaje
    > papiery wartościowe, inaczej nieruchomość a jeszcze inaczej majątkowe
    > prawa autorskie lub przedsiębiorstwo.

    Nie ma problemu. Chodzi o grunt.
    Rodzina jest stroną sprzedającą.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-15 21:01:53
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "-= AQUA MiSz MaSz =-" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma problemu. Chodzi o grunt.
    > Rodzina jest stroną sprzedającą.

    no to nie ma problemu - w akcie notarialnym robisz odpowiedni zapis i po
    sprawie
    można też poprosić notariusza o zdeponowanie zapłaty do czasu podpisania aktu

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-02-15 21:53:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > no to nie ma problemu - w akcie notarialnym robisz odpowiedni zapis i po
    > sprawie
    > można też poprosić notariusza o zdeponowanie zapłaty do czasu podpisania aktu

    Innym sensownym rozwiązaniem jest przyjęcie zapłaty w formie czeku, byle
    gwarantowanego przez bank do odpowiedniej wysokości.

  • 6. Data: 2007-02-15 22:10:31
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Innym sensownym rozwiązaniem jest przyjęcie zapłaty w formie czeku, byle
    > gwarantowanego przez bank do odpowiedniej wysokości.

    to raczej zły pomysł...

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-02-15 22:41:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > to raczej zły pomysł...

    Czemu tak uważasz?

  • 8. Data: 2007-02-15 22:54:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    -= AQUA MiSz MaSz =- wrote:

    > Nie ma problemu. Chodzi o grunt.
    > Rodzina jest stroną sprzedającą.

    Możliwości jest bardzo wiele. Ba, nawet banki zaczęły wprowadzać już
    specjalne oferty, np. w PKO BP mignęła mi ulotka konta, na które trafia
    kasa od kupującego (konto jest oczywiście niedostępne dla
    sprzedającego), z którego kasa trafia na konto sprzedającego w chwili
    okazania aktu notarialnego (upraszczam, bo tylko przejrzałem tę ulotkę -
    ale liczy się zasada działania).

  • 9. Data: 2007-02-15 23:33:30
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Czemu tak uważasz?

    bo to nie jest żadne zabezpieczenie przed nieuczciwością kupującego

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-02-15 23:44:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > bo to nie jest żadne zabezpieczenie przed nieuczciwością kupującego

    Jakie widzisz zagrożenie w wypadku potwierdzonego przez bank czeku z
    gwarantowaną kwotą odpowiednią do należności? Bank raczej czek taki wykupić
    musi.