eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDroga dojazdowa do działki + drzewa, czyli doskonały przepis na problem. › Droga dojazdowa do działki + drzewa, czyli doskonały przepis na problem.
    From: "gandziaATgmailDOTcom" <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Droga dojazdowa do działki + drzewa, czyli doskonały przepis na problem.
    Date: 23 Mar 2007 05:07:19 -0700

    Witam Grupowiczów,
    Problem jest następujący:
    Istnieją sobie działki rekreacyjne, podzielone na rodziny tak jak
    widać na obrazku:
    http://img201.imageshack.us/my.php?image=75910899hf6
    .gif

    Działki 2 i 5 są moje, reszta rodzinki (razem 3 rodziny)

    Na działkach 1, 2, 3 i 4 jest wydzielona droga, której mam 1/3
    współwłasności

    Na leśnej działce nr 4 (nie ogrodzona) rosną dość gęsto sosenki, na
    całym terenie, łącznie z drogą.

    I tu zaczynają się schody. Chcieliśmy się dogadać z resztą rodziny,
    aby wyciąć drzewka z drogi (na tyle żeby umożliwić przejazd, jednak
    oni stanowczo odmówili używając argumentów, takich jak : "teraz nam te
    drzewa nie są potrzebne; za 10 lat to jeszcze dużo urosną". itp.

    Chciałem się was poradzić, drodzy Grupowicze, czy istnieją
    jakiekolwiek przepisy, mogące pomóc rozwiązać ten problem? Czy
    współwłaściciele mogą nie zgodzić się na wycięcie drzew blokując mi
    tym samym dojazd do działki (innej drogi nie ma)? Proszę o wszelkie
    rady i sugestie.

    Mam nadzieje, że istnieją inne metody, poza sądowymi.

    Z góry dziękuję za rady.
    Pozdrawiam,
    Łukasz Gendera.