  • 1. Data: 2006-08-21 20:48:22
    Temat: Drobne pytania do prawnika
    Od: "Jarek kaczmarek" <i...@g...pl>

    Witam,
    chciałbym zapytac osoby, które znają się na sprawach sądowych.
    Sam występuję w sądzie. Jestem Powodem w jednej sprawie w sądzie pracy w
    Warszawie.
    - co będzie na ostatniej (chyba) rozprawie, jeśli byli już wszyscy świadkowie
    i zostały przedstawione przez strony wszystkie wnioski dowodowe? Sąd
    wyznaczył termin rozprawy, ale nikogo nie wezwał na nią, ani nikomu nie
    wydawał zarządzeń. W związku z tym co się może dziać na takiej rozprawie?
    Trzeba się przygotowac do jakiego koncowego przemowienia?
    - czy koncowe przemowienie stron odbywa się raczej na specjalnie
    zapowiedzianej rozprawie, czy sąd nie zapowiada tego i na żywca trzeba
    wymyślać? Czy taką mowę końcową można czytać z kartki?
    - co nalezy myśleć o takiej sytuacji jeśli wysyłało się do sądu pismo, w
    którym było napisane, że wnioskuje się o to i o to, a nie ma żadnej
    odpowiedzi ze strony sądu, ani żadnego zarządzenia

    Pozdrawiam Wszystkich prawników

  • 2. Data: 2006-08-21 20:59:13
    Temat: Re: Drobne pytania do prawnika
    Od: "AnKa" <t...@m...net.pl>

    Teraz sąd udzieli głosu stronom, a potem zamknie rozprawę i wyda
    wyrok, choć znając polski wymiar sprawiedliwości wyznaczy na to
    jeszcze osobny termin :)

    Nie stresuj się jakimiś "mowami końcowymi", które oglądamy w
    filmach amerykanskich. U nas to wygląda tak, że strona/przedstawiciel
    strony wstaje i mówi "jak w pozwie/we wniosku". czasem się zdarzy, ze
    bardziej ambitny adwokat krótko podsumuje swą argumentację i
    stwierdzi, iż "reasumując żadanie pozwu jest zasadne/ wniosek jest
    zasadny". Tak więc nie pisz zadnych przemówień, bo to tylko wkurza
    sędziów :)

    Pozdrawiam,
    Anka

  • 3. Data: 2006-08-22 04:33:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jarek kaczmarek napisał(a):
> [...]
    > wyznaczył termin rozprawy, ale nikogo nie wezwał na nią, ani nikomu nie
    > wydawał zarządzeń. W związku z tym co się może dziać na takiej rozprawie?

    a strony zostały przesłuchane?

    > - co nalezy myśleć o takiej sytuacji jeśli wysyłało się do sądu pismo, w
    > którym było napisane, że wnioskuje się o to i o to, a nie ma żadnej
    > odpowiedzi ze strony sądu, ani żadnego zarządzenia

    zależy o co się wnioskowało...

    KG

  • 4. Data: 2006-08-22 16:25:50
    Od: stern <s...@0...pl>

    AnKa napisał(a):

    > Tak więc nie pisz zadnych przemówień, bo to tylko wkurza
    > sędziów :)

    dziwne,
    "moich" nie wkurza, a na dodatek ustne uzasadnienie zżynają ze mnie :P

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911