  • 1. Data: 2010-02-24 12:41:21
    Temat: Dowody zapłaty za internet
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Faktury na telefon i internet wystawiane są na teściową.
    Jednak zapłaty za nie były dokonywane przelewami z konta żony lub mojego.
    Pierwszy problem to taki, że teraz się dowiedziałem o konieczności
    posiadania dowodów zapłaty.
    Drugi problem to pytanie czy urząd może się doczepić tego że faktury
    były uregulowane z innych kont.
    Co zrobić teraz w tej sytuacji?

  • 2. Data: 2010-02-24 13:34:37
    Temat: Re: Dowody zapłaty za internet
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 13:41:21 +0100, krzysiek napisał(a):

> [...]
    > posiadania dowodów zapłaty.
    > Drugi problem to pytanie czy urząd może się doczepić tego że faktury

    Wydrukować dowody zapłaty i przedstawić tam gdzie trzeba. No chyba że
    zapłacone tradycyjnie, to trochę gorzej.
    No i co za problem że ktoś je płacił? Ja płacę matce wszystkie
    rachunki...
    Co więcej - sądzę że spora część Polaków płaci rachunki na poczcie, a
    czasami raz na poczcie, raz w banku, raz w agencji, raz na stacji
    benzynowej... I to wszystko z innych kont!

    Nie szukaj problemu, bo go nie masz :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-02-24 13:40:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysiek wrote:
    > Faktury na telefon i internet wystawiane są na teściową.
    > Jednak zapłaty za nie były dokonywane przelewami z konta żony lub mojego.

    No i koniec tematu.

    > Pierwszy problem to taki, że teraz się dowiedziałem o konieczności
    > posiadania dowodów zapłaty.

    Ale co? mam cie jakos pocieszyc z tego powodu czy jak.
    Internetu nie odliczy, bo nie ma dokumentow potwierdzajacych poniesienie
    przez nia kosztow.

    > Drugi problem to pytanie czy urząd może się doczepić tego że faktury
    > były uregulowane z innych kont.

    Oczywiscie. tesciowa uzyskala dochod, bo ktos inny placil za nia jej
    rachunki. Do doliczenia w PIT na koniec roku.

    > Co zrobić teraz w tej sytuacji?

    siedziec cicho i nie probowac nawet rozliczac internetu.
    dopoki o sprawie nikt nie wie afery nie bedzie.

  • 4. Data: 2010-02-24 13:48:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Ale co? mam cie jakos pocieszyc z tego powodu czy jak.
    > Internetu nie odliczy, bo nie ma dokumentow potwierdzajacych poniesienie
    > przez nia kosztow.

    Niech ta osoba, która wpłacała, potwierdzi przyjęcie wpłaty. Jak się
    idzie do agencji grosik, to też grosik potem wpłaca, a nie podatnik.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-02-24 14:03:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MadMan wrote:
    > No i co za problem że ktoś je płacił? Ja płacę matce wszystkie
    > rachunki...

    swoimi pieniedzmi?

  • 6. Data: 2010-02-24 14:04:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Niech ta osoba, która wpłacała, potwierdzi przyjęcie wpłaty. Jak się
    > idzie do agencji grosik, to też grosik potem wpłaca, a nie podatnik.

    tylko grosik ma na to stosowne "papiery".
    Rozumiem, ze sie dobrowolnie podkladasz twierdzac, ze prowadzisz
    posrednictwo finansowe?

  • 7. Data: 2010-02-24 14:05:30
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 08:03:25 -0600, witek napisał(a):

    > swoimi pieniedzmi?

    Pieniędzmi matki. Ona mi daje do ręki, ja płacę z konta.

    Obecnie zresztą już nie, bo założyłem jej konto w banku internetowym i
    płacę z jej konta :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-02-24 14:08:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > tylko grosik ma na to stosowne "papiery".
    > Rozumiem, ze sie dobrowolnie podkladasz twierdzac, ze prowadzisz
    > posrednictwo finansowe?

    Tak, mogę się podłożyć. I nawet się przyznam, że robię babci zakupy
    jej pieniędzmi. Teoretyzować można, ale w aż taką bezduszność sądu nie
    wierzę :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-02-24 14:10:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MadMan pisze:

    > Pieniędzmi matki. Ona mi daje do ręki, ja płacę z konta.
    >
    > Obecnie zresztą już nie, bo założyłem jej konto w banku internetowym i
    > płacę z jej konta :)

    Jak się US dowie, to nici z odliczenia ;)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-02-24 14:31:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Tak, mogę się podłożyć. I nawet się przyznam, że robię babci zakupy
    > jej pieniędzmi.

    ale dyskutujmy merytorycznie jesli weszlismy juz na temat posrednictwa
    finansowego.

    Teoretyzować można, ale w aż taką bezduszność sądu nie
    > wierzę :)

    wziecie pieniedzy babci i zrobienie zakupow jej pieniedzmi nie jest
    posrednictwem finansowym. Ale zebys w bezdusznosc "sadu" w postaci US
    uwierzyl, to od tego tez babcia ma obowiazek zaplacic podatek.
    Nie za fakt uzywania pieniedzy,a za fakt, ze robisz jej zakupy. jak jej
    umyjesz okna to tez.
    Wiesz gdzie problem? darowizny, podatki do pewnej kwoty z podatku
    zwolnione sa. "inne czynnosci" podlegaja podatkowi od kwoty zero.