    From: "shadik" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dowody procesowe -setki kopii?? (trochę długie)
    Date: Sun, 07 Aug 2011 20:35:24 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    Witam, mam następujący problem. Prowadzę m.in. sklep który współpracował ok 6
    lat z hurtownią piwa.
    Dostawy były praktycznie codzienne, a na FV były ilości piwa zakupione oraz
    ilości opakowań przyjętych i zdanych przez sklep.
    Dwa czy trzy lata temu wprowadzono ovat-owanie opakowań. Raz na jakiś czas
    hurtownia wystawiała fv na opakowania a później wystawiała korekty do tych
    faktur. Ponieważ było tego dużo nikt nie prowadził bilansu opakowań.
    W zeszłym roku hurtownia padła. Syndyk dopatrzył się nie rozliczonych fv i
    uzyskał nakaz zapłaty.
    Złożyłem sprzeciw argumentując że hurtownia prowadziła swój bilans opakowań
    nierzetelnie. Dowodem miało być zestawienie wszystkich fv (z datami i ilościami
    opakowań przyjętych i zdanych przez sklep - każde przyjęcie
    i zdanie było podpisywane przez pracownika sklepu oraz konwojenta hurtowni).
    Z zestwienia wynika (a przejrzałem skrupulatnie faktura po fakturze, cały okres
    współpracy) że hurtownia nie wystawiła korekt na kwotę ok 1,5 tys zł.
    Niestety na kolejną sprawę się nie stawiłem (błędnie zapisałem datę) i zapadł
    wyrok na moją niekorzyść.
    Sąd nie przyjął mojego zestawienia jako że "zostało sporządzone na potrzeby
    procesu".
    Zamierzam złożyć apelację, ale.... Koszty kserowania wszystkich fv z
    przestrzeni tych lat współpracy przekroczą
    kwotę sporu. Fv jest ok 1,5 tys szt. x4 (w tym dwa dla sądu + jedno dla
    przeciwnika + jedno dla mnie) = 6 tys kopii.
    Przy kwocie sporu ok 1500 zł cała impreza przestaje się opłacać (pomijam aspekt
    "wrzucenia w koszty itp).
    Jak uniknąć kopiowania takiej ilości dokumentów?
    Ma ktoś jakiś pomysł?