  • 1. Data: 2005-10-22 13:15:44
    Temat: Dotyczy sporu z ZUS w sprawie dopłaty do renty
    Od: "Likoml" <l...@p...onet.pl>

    Dotyczy sporu z ZUS w sprawie dopłaty do renty

    Od kwietnia 95r byłem rencistą za 700 zł na rękę.

    24 marca 2005r wyrokiem sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych przyznano mi
    emeryturę od 2 czerwca 2004r.

    W styczniu 2005r otrzymałem po rewaloryzacjach rentę 805 zł i jednocześnie
    pracowałem w firmie ochroniarskiej bez licencji otrzymując płacę na rękę
    około 500 zł naturalnie potrącano mi na ubezpieczenia rentowe, emerytalne,
    zdrowotne i chorobowe.

    Pierwszą emeryturę otrzymałem w październiku 2005r 1280 zł na rękę.

    W ZUS- ie byłem spytać się kiedy otrzymam nadpłatę zgodnie z wyrokiem sądu
    od czerwca 2004r. Otrzymałem odpowiedź, że nadpłata mi się nie należy
    ponieważ pracowałem w tym czasie.

    Czy ZUS ma takie prawo i czy istnieje jakaś ustawa która to reguluje?

    Bardzo proszę o poradę w tej sprawie za co z góry dziękuję

  • 2. Data: 2005-10-23 07:27:31
    Temat: Re: Dotyczy sporu z ZUS w sprawie dopłaty do renty
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Likoml" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy ZUS ma takie prawo i czy istnieje jakaś ustawa która to reguluje?
    >
    > Bardzo proszę o poradę w tej sprawie za co z góry dziękuję

    zus ma racje
    wypłata renty jest zawieszona gdy kontynuujesz zatrudnienie

  • 3. Data: 2005-10-23 11:17:02
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 23 Oct 2005 09:27:31 +0200, *pablio* <news:djfdt7$899$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Likoml" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > zus ma racje
    > wypłata renty jest zawieszona gdy kontynuujesz zatrudnienie

    Przecież podobno można dorabiać, czy pracować na pół etatu będąc na rencie.
    To jak to wreszcie jest?

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2005-10-23 11:40:56
    Od: "Likoml" <l...@p...onet.pl>

    Ja otrzymywałem rentę i pracowałem natomiast sąd przyznał mi wcześniejszą
    emeryturę i zasądził wyrównanie za każdy miesiąc za który mi sie należała
    emerytura, ale w ZUS-ie powiedziano mi że nie dostanę tego wyrównania
    ponieważ ja przez ten okres pracowałem, ale skąd ja miałem wiedzieć po
    pierwsze że wygram sprawę a po drugie zus mnie nie poinformował o tym że
    jeżeli zakładam w sądzie sprawe to mam się zwolnić.Ja pracując byłem
    narażony na koszty i nie tylko, a wogóle gdybym wiedział że dostanę tą
    emeryturę to bym nie pracował.A poza tym to jak sie miałem utrzymać za te
    800 zł.

  • 5. Data: 2005-10-23 14:10:33
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 23 Oct 2005 13:40:56 +0200, *Likoml* <news:djfsra$mi5$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > narażony na koszty i nie tylko, a wogóle gdybym wiedział że dostanę tą
    > emeryturę to bym nie pracował.A poza tym to jak sie miałem utrzymać za te

    Zastanawia mnie coś takiego: np. ktoś dostał rentę na rok (za 2 lata może
    iść na emeryturę) i trafiła mu teraz się dodatkowa praca. Czy orzecznik ZUS
    przedłuży za rok mu rentę, czy powie, że jak pan pracował, to jest pan
    zdolny do pracy?

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2005-10-24 12:46:07
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    wypłata emerytury Ci nie przysługiwała, ponieważ nie rozwiązałeś umowy
    o pracę. Do czasu rozwiązania umowy o pracę mogłeś otrzymywać tylko
    rentę. Gdybyś rozwiązał umowę o pracę i następnego zawarł nową umowę o
    pracę, wtedy emerytura by Ci przysługiwała. Takie są przepisy od kilku
    lat.

    wa