    From: "czubcia" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dostawca internetu robi co chce, prosze o porade
    Date: Tue, 21 Jun 2005 10:35:12 +0200
    Sender: c...@p...onet.pl@81.219.236.18

    Witam wszystkich,
    Mam duże problemy z moim dostawcą internetu, proszę o jakąś poradę.
    Sprawa krótko ma się tak,

    styczeń 2004 - zawieram umowę na dostawę internetu z firmą Artiom sp. z o.o.
    z Wrocławia, łączem stałym, płacę za przyłączenie i wszystko jest ok, ja
    płace abonament, oni dostarczają sprawne łącze
    listopad 2004- płace zgodnie z umową z góry za łącze, po czym 05.10.2004
    łącze pada, pada juz na bardzo długo.
    do firmy pisze maile, wysyłam faksy, nikt mi nie raczy odpowiedzieć na
    reklamacje. Na telefoniczne zapytania odpowiadają że jest awaria i ciągle
    trwają prace nad jej usunięciem. Tak mijają kolejne miesiące. Wściekły
    przestaje płacić abonament, i tak mam miesiąc nadpłaty, nikt z firmy nadal
    nie reaguje na moje maile i faksy z reklamacją.
    luty 2005 - wysyłam faks z żądaniem anulowania opłat za cały okres w którym
    łącze nie działa, tzn od listopada 2004 do czasu aż łączność zostanie
    przywrócona. Listopad 2004 i tak mam opłacony. Firma oczywiście nie
    odpowiada. Mijają kolejne miesiące, ja od czasu do czasu maila do firmy z
    informacją że sieć nadal nie działa i z żądaniem natychmiastowego usunięcia
    awarii.
    25 maj 2005 łącze zaczyna działać ale tylko do 30 maja 2005, znowu maile do
    firmy nikt nie odpowiada.
    5 czerwca 2005 łącze zaczyna działać ale niezgodnie z umową, połączenia są
    zrywane a osiągana prędkość połączenia pozostawia wiele do życzenia, znowu
    maile i nikt z firmy nie reaguje
    9 czerwca 2005 - firma przysyła list polecony w którym informuje mnie iż
    moje zadłużenie wobec firmy wynosi tyle i tyle, a w ramach uznania
    reklamacji kwotę tę zmniejszają o 25%. Jest w tym piśmie wyliczenie w którym
    jest mowa iż moje zadłużenie sięga października 2004. Przypominam że łącze
    nie dział od listopada, a w lutym wysłałem faksem żądanie anulowania opłat
    za cały okres awarii łącza na które nikt nie odpowiedział
    20 czerwca odcinają mnie od internetu z powodu nie opłacenia abonamentu.

    Teraz kilka pytań:
    1 Jak wymusić na firmie uznanie reklamacji w której żądałem anulowania opłat
    za okres awarii łącza t.j. od listopada 2004? Ustawowy okres odpowiedzenia
    na reklamacje minął, więc została ona całkowicie uznana.
    2 Jak wymusić uzyskanie tego uznania reklamacji na piśmie? Tak bym miał
    pewność że nigdzie nie widnieje jako dłużnik?
    3 Jak rozstać się z firmą wychodząc z tego bez sztucznie stworzonego
    zadłużenia?
    4 Ktoś kilka postów niżej wspomniał o terminie 7 dni w których firma odcina
    od internetu a po którym można uznać umowę za zerwaną. Można się na ten fakt
    powołać przy wypowiedzeniu umowy firmie? Obecnie mam wyłączony dostęp do
    internetu z powodu nie opłacanego abonamentu.
    5 Istnieje jakaś szansa odzyskania opłaty za zestawienie łączy internetowych
    (400zł) które działały tylko 9 miesięcy?

    będę wdzięczny za jakieś wskazówki

    pozdrowienia
    czubcia