    From: "Roman G." <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dostałem odpowiedź z kuratorium
    Date: Thu, 19 May 2005 18:23:18 +0200

    Dnia Tue, 10 May 2005 23:19:28 +0200, Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    napisał(a):

    > Z całą pewnością. Chociażby dlatego, że dyrektor jest funkcjonariuszem
    > publicznym...

    KO-O/07/076/76/2005 Wrocław 11 maja 2005 r.

    W związku z Pana wnioskiem z dnia 9 maja 2005 r. o udostępnienie w trybie
    art. 2. ust. 1. ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
    publicznej (Dz. U. nr 112, poz. 1198 ze zm.) dokumentów dotyczących
    postępowania dyscyplinarnego uprzejmie informuję, że informacje te nie są
    informacją publiczną w rozumieniu art. 1. w związku z art. 6. ustawy.
    Sprawą publiczną jest bowiem każdy przejaw aktywności władzy publicznej
    (jej organów), a także osób pełniących funkcje publiczne, ale tylko taki,
    który wiąże się z wykonywaniem zadań publicznych przy jednoczesnym
    dysponowaniu majątkiem publicznym. Natomiast informacja pozostająca w
    posiadaniu władz publicznych a dotycząca spraw innych niż publiczne nie
    jest informacją publiczną.
    Żądane przez Pana informacje nie są informacją o polityce wewnętrznej i
    zagranicznej ani o trybie działania władz publicznych ani państwowych osób
    prawnych i osób prawnych samorządu terytorialnego. Akta postępowania
    dyscyplinarnego nie są również dokumentami urzędowymi w rozumieniu art. 6.
    ust. 1. pkt 4. ustawy. Sprawa nie dotyczy również majątku publicznego.

    Dolnośląski
    Kurator Oświaty
    mgr Teresa Kaleta

    Podsuńcie kilka fachowych sformułowań, które mógłbym wykorzystać w skardze
    do ministerstwa.
    A gdy ministerstwo odpowie w podobnym stylu, to co dalej?

    RG