  • 1. Data: 2008-04-27 19:50:19
    Temat: Dorabianie kluczy - Ustawa, Rozporzadzenie?
    Od: "Tomasz Kałużny" <v...@o...pl>

    Mam zagwozdke. Podobno punkty dorabiajace klucze do wkladek atestowanych (do
    nieatestowanych nie ma ponoc takiego wymogu) powinny posiadac zezwolenie od
    Policji albo i MSWiA na prowadzenie takiej dzialalnosci. Nie potrafie
    wygooglac sobie skad to wynika. Moze ktos z Was wie i ulzy mi w
    poszukiwaniach?

    Dziekuje i pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2008-04-27 22:31:45
    Temat: Re: Dorabianie kluczy - Ustawa, Rozporzadzenie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <v...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fv2ldp$3f4$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zezwolenie od Policji albo i MSWiA na prowadzenie takiej dzialalnosci.
    > Nie potrafie wygooglac sobie skad to wynika. Moze ktos z Was wie i ulzy

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to kierunek ustawy o ochronie osób i
    mienia. Uznanie takiego zamka za urządzenie lub środek mechanicznego
    zabezpieczenia powoduje, że do ich eksploatacji, konserwacji, naprawach i
    awaryjnego otwierania w miejscach zainstalowania konieczne jest posiadanie
    licencji pracownika zabezpieczenia technicznego. Natomiast sama działalność
    nie podlega koncesjonowaniu, o ile nie dotyczy obiektów ważnych dla
    obronności państwa wymienionych w art. 5 ustawy. Tyle, że na pierwszy rzut
    oka nie widzę tu akurat żadnego związku z atestem urządzeń.

    Moim zdaniem obostrzenie dotyczy tylko dorabiania kluczy do zamków
    instalowanych w obiektach ważnych dla obronności państwa i raczej chodzi o
    to, że dysponent nie może zlecić usługi firmie nie posiadającej koncesji,
    zaś firma nie powinna wykonać usługi świadoma miejsca instalacji zamków.
    Dla właściciela lub zarządzającego firmą grozi za to 2 lata pozbawienia
    wolności, zaś nad odpowiedzialnością zlecającego w takiej sytuacji trzeba
    by było się zastanowić w kontekście odpowiedzialności dyscyplinarnej lub
    231 kk.

  • 3. Data: 2008-04-28 03:39:37
    Od: "Piotr Woźniak" <n...@p...niestety.com>

    Ja Ci jeszcze moge dodać, bo akurat robie w tej branży, ze do zamków o
    naprawde wysokich klasach w ogóle nie dorabia sie kluczy. Jesli klient życzy
    sobie miec np 4 szt zamawia sie w fabryce nowy zamek z przygotowanymi 4 szt
    kluczy i dostarcza komplet. Producenci poważnych zamków nie udostępniają
    "surówek", a i same nacięcia to nie jest taka prosta sprawa.

  • 4. Data: 2008-04-28 18:15:04
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > kluczy i dostarcza komplet. Producenci poważnych zamków nie udostępniają
    > "surówek", a i same nacięcia to nie jest taka prosta sprawa.

    hmm a gdzie kupic taki zamek co do niego nie dorobie klucza ?

    Icek

  • 5. Data: 2008-04-28 19:50:52
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

    > hmm a gdzie kupic taki zamek co do niego nie dorobie klucza ?

    Wbrew pozorom wcale nie jest to takie nieosiagalne. Moze nie zamek,
    ale jesli jestes zainteresowany np. wkladkami patentowymi do ktorych
    na rynku nie udostepnia sie 'surowek' to zapraszam na priv. Podaj
    lokalizacje a podam Ci miejsce gdzie zakupisz takie koncernu ISEO
    (ISEO / GERA).

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 6. Data: 2008-04-29 18:48:31
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jesli nie ma dodatkowych zabezpieczeń w kluczyku (ruchome kulki, magnesy itp.) to sam
    brak surówki nie zabezpiecza przed
    wykonaniem odlewu?
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-04-29 20:10:30
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > hmm a gdzie kupic taki zamek co do niego nie dorobie klucza ?

    Nigdzie.

  • 8. Data: 2008-04-29 21:08:52
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Jesli nie ma dodatkowych zabezpieczeń w kluczyku (ruchome kulki,
    > magnesy itp.) to sam brak surówki nie zabezpiecza przed
    > wykonaniem odlewu?

    Prawda. Kazdy zamek mozna pokonac. Kwestia tylko tego ile
    zlodziej/intruz musi na to poswiecic czasu i srodkow. Zazwyczaj dziala
    w stresie i pod presja czasu. Wykonanie odlewu z kolei wiazac by sie
    musialo z wykonaniem dokladnego odcisku czyli musialby wejsc w
    posiadanie oryginalu. W przypadku wielu nawet tradycyjnych wkladek
    (bez magnesow i innych bajerow) zrobienie dokladnego odcisku moze byc
    utrudnione, ze wzgledu na bardzo plytkie nawiercenia lub wystajace z
    klucza niewielkie kolki, albo i dodatkowe zastawki aktywne na
    'grzbiecie' klucza, albo otwor utrudniajacy kopiowanie - przyklad F99
    http://img206.imageshack.us/img206/7898/csfgm6.jpg . Firmy produkujace
    wkladki/zamki wydaja majatek na rozwoj zabezpieczen.

    Pozdrawiam. Tomek.