  • 1. Data: 2005-05-06 09:28:37
    Temat: Domena internetowa- jak to jest?
    Od: "YOeLL" <y...@p...fm>

    Witam wszystkich Grupowiczow,

    Sprawa być może jest prosta, ale bede wdzieczny za opinie madrzejszych od
    siebie w tym temacie.

    Pan Zielinski wykupil i zarejestrowal na siebie domene xxx.miasto.pl (to
    przyklad bez skojarzen prosze ;). Nastepnie jako prawny wlasciciel tej
    domeny oraz miejsca na serwerze podpisal umowe-zlecenie z firma X na:
    "par. 1: Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy stworzenie oraz biezące
    aktualizacje internetowej strony klubu, a Zleceniobiorca przyjmuje zlecenie"

    Po pewnym czasie zleceniodawca i zleceniobiorca rozwiazali umowe. Pan
    Zielinski jako wlasciciel domeny przekierowal ja na inny adres. Tu zaczynaja
    sie schody. Otoz firma X domaga sie odlaczenia domeny pod pretekstem
    bezprawnego wykorzystywania nazwy firmy. Mysle, ze wazny jest rowniez fakt,
    ze firma X dysponuje domena xxx.pl, ktora jest jej domena firmowa, natomiast
    domena bedaca przedmiotem sporu nie ma nic wspolnego z dzialalnoscia tej
    firmy.

    Faktem rowniez jest, ze nazwa wlasna firmy nie jest zastrzezona (zarowno w
    Polsce, jak i na swiecie znalazlem kilka firm o identycznych nazwach),
    zastrzeżone jest tylko logo firmy, ktore nie jest uzywane na witrynie Pana
    Zielinskiego.

    Firma X jak to w takich przypadkach bywa "straszy" prawnikiem itd. Jak to
    wyglada od strony prawnej? Bede wdzieczny za kazda, nawej najmniejsza
    informacje, a za podanie odpowiedniego paragrafu to juz "respect" na zawsze.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2005-05-06 14:53:15
    Temat: Re: Domena internetowa- jak to jest?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "YOeLL" <y...@p...fm> napisał w wiadomości

    Adres domeny to adres domeny i tyle. Z nazwą firmy nie ma nic do rzeczy.
    Równie dobrze spadkobiercy Kochanowskiego mogli by się domagać od Salonu
    Masarzu Erotycznego, by nie podawał w nazwie, ze się mieści na ulicy
    Kochanowskiego, bo to szkaluje imię ich przodka.

  • 3. Data: 2005-05-07 13:05:11
    Od: "YOeLL" <y...@p...fm>

> [...]
    > Masarzu Erotycznego, by nie podawał w nazwie, ze się mieści na ulicy
    > Kochanowskiego, bo to szkaluje imię ich przodka.

    Czyli w wielkim i malo wyrafinowanym uproszczeniu firma X moze wlascicielowi
    domeny "nadmuchac"?

    --
    YOeLL

  • 4. Data: 2005-05-07 13:27:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli w wielkim i malo wyrafinowanym uproszczeniu firma X moze
    wlascicielowi
    > domeny "nadmuchac"?

    moim zdaniem tak. Przynajmniej do momentu, gdy nie przekroczy jakiś
    innych przepisów. Załóżmy pod tym adresem nie zacznie prowadzić
    podobnych usług pod podobną nazwą handlową.

  • 5. Data: 2005-05-09 06:22:41
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > moim zdaniem tak. Przynajmniej do momentu, gdy nie przekroczy jakiś
    > innych przepisów. Załóżmy pod tym adresem nie zacznie prowadzić
    > podobnych usług pod podobną nazwą handlową.

    dokladnie tak, bo to wtedy podpada pod nieuczciwa konkurencje, jednak do
    momentu kiedy pod domena bedzie znajdowac sie cos co nie ma nic
    wspolnego z dzialanoscia firmy, to ona i jej prawniczy moga sie tylko
    pienic, a wlasciciel domeny moze zaproponowac im co najwyzej odkupienie
    jej za kwote jaka mu przyjdzie do glowy :)

    jesli chodzi o domeny obowiazuje zasada kto pierwszy ten lepszy :)

  • 6. Data: 2005-05-09 11:07:00
    Od: "YOeLL" <y...@p...fm>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jej za kwote jaka mu przyjdzie do glowy :)
    >
    > jesli chodzi o domeny obowiazuje zasada kto pierwszy ten lepszy :)

    No to mam gwozdzia. Patrzac na to co napisaliscie, to sytuacja nie jest tak
    jednoznaczna (nie mam tu na mysli nieuczciwej konkurencji w pelnym tego
    slowa znaczeniu), ale nie bede trollowal na grupie. Jezeli ktos chce poznac
    szczegoly- podam na priv

    --
    YOeLL

  • 7. Data: 2005-05-09 13:01:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    tego
    > slowa znaczeniu), ale nie bede trollowal na grupie. Jezeli ktos chce

    Możesz dać na priv, tym nie mniej nie widzę powodu, by tego na grupie
    nie omówić. To przecież grupa o prawie, więc ja bym tam skrupułów nie
    miał, chyba że są inne względy przemawiające za dyskusją poza grupą.

  • 8. Data: 2005-05-09 13:06:56
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    YOeLL napisał(a):

> [...]
    > slowa znaczeniu), ale nie bede trollowal na grupie. Jezeli ktos chce poznac

    zasada jest prosta, mozesz zarejestrowac domene o dowolnej (wolnej)
    nazwie z wyjatkiem nazw regionow i miejscowosci (moze sa jakies inne
    wyjatki jeszcze ale te sa napewno i maja do nich pierszenstwo samorzady)

    mozesz tej domeny rowniez uzywac pod warunkiem ze dzialalnosc pod nia
    usytuowana nie bedzie wspolbiezna z dzialalnoscia firmy o tej samej
    nazwie, pod warunkiem oczywiscie ze ta firma byla pierwsza na rynku