  • 1. Data: 2002-03-06 19:14:24
    Temat: Dochody samorządów lokalnych
    Od: "Grand" <g...@o...pl>

    Witam szanowną grupę.
    Piszę pracę magisterską nt. "Strategia marketingowego zarządzania
    samorządem lokalnym" i natrafiłem na mały problem. Muszę opisać źródła
    dochodów samorządu, a ustawa o samorządach traktuje tę kwestję nieco
    ulgowo.
    W rozdziale 6 art. 54 mówi:
    Art. 54. 1. Dochodami gminy są:
    1) podatki, opłaty i inne wpływy określone w odrębnych ustawach jako
    dochody gminy,
    2) dochody z majątku gminy,
    3) subwencja ogólna z budżetu państwa.
    2. Dochodami gminy mogą być:
    1) (skreślony),
    2) dotacje celowe na realizację zadań zleconych oraz na dofinansowanie
    zadań własnych,
    3) wpływy z samoopodatkowania mieszkańców,
    4) (skreślony),
    5) spadki, zapisy i darowizny,
    6) inne dochody.

    Czy jest gdzieś w sieci komentarz do tej ustawa ?
    Co oznaczają inne dochody ?

    Czy samorząd lokalny może prowadzić działalność gospodarczą i w jakiej
    formie ?
    Jaka ustawa dokładnie to określa ?

    Za wszystko z góry WIELKIE dzięki.
    --
    Pozdro...
    # Grand... marketingowiec

  • 2. Data: 2002-03-07 14:55:57
    Temat: Re: Dochody samorządów lokalnych
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grand" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samorządem lokalnym" i natrafiłem na mały problem. Muszę opisać źródła
    > dochodów samorządu, a ustawa o samorządach traktuje tę kwestję nieco

    Patrz: ustawa o dochodach jednostek sam. terytorialnego

    pozdr.
    T.