    From: "Paweł" <p...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Do kogo należy płot?
    Date: Mon, 26 May 2008 23:15:36 +0000 (UTC)

    Witam,

    Za moim blokiem stoi płot. Płot odgradza teren należący do miasta od terenu
    należącego najprawdopodobniej do prywatnego właściciela (hurtowni chemicznej).
    Przez płot prześwituje brzydki widok na plac i jakieś tam rupiecie. Mniejsza.

    Pod płotem zasadziłem bluszcz. Wyrósł ładnie oplatając płot i zasłonil widok
    na rupieciarnię. Właściciel hurtowni wyciął bluszcz. W związku z tym mam pytanie.

    1. Do kogo należy płot?
    2. Czy ma prawo wyhodować na nim bluszcz?
    3. Czy mogę dochodzić odszkodowania za zniszczenie mojej własności? (mam
    rachunki za sadzonki, ziemię, nawozy itd.)
    4. Czy jeśli teraz posadzę znowu bluszcz to mogę w jakiś sposób prawnie go
    chronić? (np. wezwać policję, gdy przyjdą rasistowscy siepacze z hurtowni,
    żeby go wycinać)

    Temat zabawny, ale realny. Więc jak to jest z tymi płotami?
    Paweł