  • 1. Data: 2006-11-08 11:54:37
    Temat: Do kiedy jest obowiązek szkolny
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    Mam syna, który w styczniu skończy 18 lat.
    Nie chodzi do szkoły więc myslę że powinin iśc do pracy. Jakie regulacje sa
    w tej sprawie:

    Do którego roku zycia jest obowiązek szkolny?
    Od kiedy można zatrudnić osobę?

    Dziękuję

    Jacek

  • 2. Data: 2006-11-08 12:10:19
    Temat: Re: Do kiedy jest obowiązek szkolny
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jacek* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Do którego roku zycia jest obowiązek szkolny?

    OIDP bowiązek szkolny do ukończenia gimnazjum, natomiast do 18 roku
    życia jest obowiązek nauki.

    > Od kiedy można zatrudnić osobę?

    Od 18 roku życia - bez ograniczeń.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 3. Data: 2006-11-08 13:16:29
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    s.com...
    > Osoba przedstawiająca się jako *Jacek* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > OIDP bowiązek szkolny do ukończenia gimnazjum, natomiast do 18 roku
    > życia jest obowiązek nauki.

    Nie rozumiem różnicy ?

    > Od 18 roku życia - bez ograniczeń.

    A nie od 16 lat?

    Jacek

  • 4. Data: 2006-11-08 13:34:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 8 Nov 2006 12:54:37 +0100, Jacek napisał(a):

    > Mam syna, który w styczniu skończy 18 lat.
    > Nie chodzi do szkoły więc myslę że powinin iśc do pracy.

    Mam dla Ciebie złe wieści - będziesz musiał go utrzymywać i łożyć na niego
    dopóki on się nie usamodzielni. Prawo nakłada na Ciebie taki obowiązek.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-11-08 14:08:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jacek* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Nie rozumiem różnicy ?

    Obowiązek szkolny = szkoła (trzeba skończyć gimnazjum).
    Obowiązek nauki = formy pozaszkolne (trzeba "coś robić").
    Zobacz też art. 197 kp.

    > A nie od 16 lat?

    W przedziale 16-18 masz pojęcie "młodocianego" (art. 190 kp), warunki
    ich zatrudniania podlegają szczególnym regulacjom kodeksowym (art. 190
    kp i nast.)

  • 6. Data: 2006-11-08 14:32:07
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    > Mam dla Ciebie złe wieści - będziesz musiał go utrzymywać i łożyć na niego
    > dopóki on się nie usamodzielni. Prawo nakłada na Ciebie taki obowiązek.

    Jakis przepis ?

    Jacek

  • 7. Data: 2006-11-08 14:32:27
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    s.com...
> [...]
    >
    > W przedziale 16-18 masz pojęcie "młodocianego" (art. 190 kp), warunki
    > ich zatrudniania podlegają szczególnym regulacjom kodeksowym (art. 190

    Dziękuję pieknie

    Jacek

  • 8. Data: 2006-11-08 14:39:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jacek" <s...@w...pl> wrote in message

    > Nie rozumiem różnicy ?

    Drobiazg.
    Do 16 roku życia masz obowiązek chodzić do szkoły (z drognymi wyjątkami) ,
    do 18 roku życia masz się uczyć (ale niekoniecznie musi to być szkoła).

    > A nie od 16 lat?

    Od 16 z ograniczeniami.

  • 9. Data: 2006-11-08 14:41:38
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    > do 18 roku życia masz się uczyć (ale niekoniecznie musi to być szkoła).
    A co to może byc ?

    > Od 16 z ograniczeniami.

    Jakimi?

    Jacek

  • 10. Data: 2006-11-08 14:47:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jacek* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > A co to może byc ?

    Formy pozaszkolne zgodnie z ustawą o edukacji (m.in. OHP).

    > Jakimi?

    Art. 191, art. 195, art. 196, art. 200(1) itd. kp.
    Po prostu obejrzyj sobie dział dziewiąty kodeksu pracy i się dowiesz
    wszystkiego.