    Date: Mon, 21 Nov 2011 11:38:04 +0100
    From: marsel <marcin@pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dłużnicy gminy.

    Lokalna TV puszcza z sesji Rady Miejskiej.
    Czasem to oglądam, i podczas którejś sesji była następująca akcja, jeden
    z radnych zażyczył sobie od burmistrza wykaz wszystkich dłużników gminy,
    osób prawnych i fizycznych w formie pisemnej.
    Burmistrz lub Skarbnik, nie pamiętam już stwierdził, że w ciągu kilku
    dniu dostanie taki wykaz. Nikt nie zaprotestował, nawet radca prawny,
    który był obecny na posiedzeniu.
    Czy taką listę dłużników może otrzymać każdy, czy tylko radny ma jakieś
    większe uprawnienia w tej sprawie?
    Pytam, bo kilka lat temu w tym samym UMiG, chciałem się dowiedzieć jakie
    długi ciążą na użytkowniku pewnego terenu, którym byłem zainteresowany.
    Wiedziałem, że od kilku lat nie płacił podatku, tylko nie wiedziałem jak
    duża to kwota i czy przypadkiem ja w razie kupna, nie będę musiał tego
    spłacać.
    Wysłali mnie wtedy na drzewo zasłaniając się ochroną danych osobowych,
    mimo, że te dane osobowe znałem już wcześniej.
    Jak to jest, czy możne Urząd udostępnić nazwiska i kwoty zadłużeń radnemu?