  • 1. Data: 2004-12-13 22:41:30
    Temat: Dług
    Od: "joszi" <j...@N...joszi.net>

    Witam.

    Mam pewien problem, a mianowicie: [opiszę sytuacje]

    W firmie X wziełem komputer na raty, spłaciłem połowę rat, w tym momencie
    przestałem płacić raty.
    Przychodziły wezwania do zapłaty a ja dalej nie płaciłem, trwało to około 5
    miesięcy.
    Po tym okresie dostałem pismo z banku że firma X ogłosiła upadłość a mój
    dług został sprzedamy firmie Y.
    Następnie spłaciłem resztę długu firmie Y, i spałem spokojnie.
    Po okresie około trzech lat dostałem pismo z zupełnie innej firmy [Z]
    windykacyjnej, że jestem im winny pieniądze bo wykupili dług od firmy X, że
    uruchomili jakiś weksel (jestem pewien że nigdy żadnego weksla nie
    podpisałem).
    Później następne pisma.

    Pytanie:
    Co zrobić ? udowadniać firmie Z ze spłaciłem swój dług ? (mam dokumenty na
    spłatę 80% długu, reszta niestety przepadła)
    Zaznaczę że firma Z żąda 2500 zł z odsetkami (dług=1000 zł odsteki=1500) co
    jest po prostu nie realne ponieważ cały zestaw komputerowy na raty wynosił
    4100 zł

    Czy może nic nie robić a w razie sprawy powołać się na przedawnienie ?

  • 2. Data: 2004-12-14 11:25:17
    Temat: Re: Dług
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2004 23:41:30 +0100, joszi naskrobał(a):

> [...]
    > windykacyjnej, że jestem im winny pieniądze bo wykupili dług od firmy X, że
    > uruchomili jakiś weksel (jestem pewien że nigdy żadnego weksla nie

    poniformować że sprzedaż wierzyteleności bez zgody dłużnika jest ścigana
    karnie w związku z tym prosisz o podanie siedziby firmy w cely przekazania
    zawiadomienia do właściwej miejscowo prokuratury.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-12-14 13:11:09
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Sebol" <"lobo_(usun_to) napisał(a) w wiadomości

    > poniformować że sprzedaż wierzyteleności bez zgody dłużnika jest ścigana
    > karnie w związku z tym prosisz o podanie siedziby firmy w cely przekazania
    > zawiadomienia do właściwej miejscowo prokuratury.

    Naprawdę?

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-12-14 14:16:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > poniformować że sprzedaż wierzyteleności bez zgody dłużnika jest ścigana
    > karnie w związku z tym prosisz o podanie siedziby firmy w cely przekazania
    > zawiadomienia do właściwej miejscowo prokuratury.

    A jakąś podstawę prawną tej rewelacji można prosić?

  • 5. Data: 2004-12-14 14:22:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "joszi" <j...@N...joszi.net> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim na Twoim miejscu zwrócił bym się do nich z zapytaniem od
    kogo ów dług kupili i na jakiej podstawie wysuwają roszczenia. Bo być może
    firma Y zaliczyła wpłacone przez Ciebie pieniądze na odsetki i została jakaś
    tam końcówka do spłaty. Bez tej wiedzy, to trudno co kolwiek racjonalnego
    wymyślić.

    Być może się ich roszczenie przedawniło. Zwłaszcza, jak opierają na długu od
    firmy X. Być może firma Y Cię oszukała i nie była wierzycielem. Albo w firm
    Y Twoje pieniądze zginęły na skutek nieuczciwości jakiegoś pracownika. Można
    różne teorie wymyślać.

  • 6. Data: 2004-12-14 16:11:39
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebol wrote:
    > poniformować że sprzedaż wierzyteleności bez zgody dłużnika jest ścigana
    > karnie w związku z tym prosisz o podanie siedziby firmy w cely przekazania
    > zawiadomienia do właściwej miejscowo prokuratury.

    coraz lepiej...

    KG

  • 7. Data: 2004-12-14 16:47:06
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > A jakąś podstawę prawną tej rewelacji można prosić?

    Podejrzewam że 509 KC + 0,7 Sminoffa :>

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 8. Data: 2004-12-14 18:40:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <b...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cpn5e9$q9n$1@inews.gazeta.pl...

    > Podejrzewam że 509 KC + 0,7 Sminoffa :>

    ja natomiast się zastanawiam, czy gościowi nie chodzi o ostatnie dość
    kontrowersyjne orzeczenie sądu w tej sprawie. Stąd zapytałem, bo nie wiem w
    jakim kierunku polemizować.