  • 1. Data: 2003-01-04 14:11:34
    Temat: Darowizna z zagranicy
    Od: "tom" <e...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie.
    Mam osobe która chce dac mi darowizne w formie gotówki. Mieszka ona
    zagranica. Podzwonilem po US i uzyskalem przerozne informacje tj. W jednym
    kazano mi to zalatwiac przez konsula, w drugim notarialnie a w trzecim
    powiedziano ze nie musze nic zalatwiac, poza sama umowa darowizny.
    Dodam iz osoba ma obywatelstwo polskie, ale staly adres zameldowania jest w
    niemczech. Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem i wie jak to jest
    faktycznie????
    Dodam iz kwota jest stosunkowo niewielka i miesci sie w przedziale darowizny
    zwolnionej z podatku.
    Z gor dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-01-04 17:50:41
    Temat: Re: Darowizna z zagranicy
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tom" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktycznie????
    > Dodam iz kwota jest stosunkowo niewielka i miesci sie w przedziale

    Wystarczy umowa darowizny, którą zgłosisz do Urzędu Skarbowego.
    Kwota wolna od podatku wynosi 9660 zł, w okresie ostatnich 5 lat co
    oznacza, że ew. inne darowizny zostaną zsumowane. Podatek w III
    grupie podatkowej (osoby obce) zaczyna się od 12% od nadwyżki.
    Pozdrawiam, Joker

  • 3. Data: 2003-01-05 15:58:14
    Od: "tom" <e...@p...onet.pl>

    Czy aby nie w zakresie 4400 (okolo) dla osob 3?
    W kazdym razie bardzo dzikeuje za odpowiedz.
    Pozdrowienia dla calej grupy

  • 4. Data: 2003-01-05 19:31:10
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    > Czy aby nie w zakresie 4400 (okolo) dla osob 3?

    Oczywiście że tak! Źle odczytałem wartość z tabeli.
    Podaję jeszcze raz, tym razem poprawne progi.
    Kwoty wolne wynoszą:
    dla nabywców zaliczonych do
    pierwszej grupy podatkowej - 9057 zł.
    dla drugiej grupy - 6838 zł.
    dla trzeciej - 4607 zł. (osoby obce)
    Joker

  • 5. Data: 2003-01-05 20:13:32
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Kiedyś był taki niezły numer, że każda darowizna przekazana ma konto walutowe "A"
    była zwolniona od podatku.
    Zadzwoń do większego oddziału banku najlepiej PeKaO S.A. i się dowiedz...
    JaC

  • 6. Data: 2003-01-10 21:22:49
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    I dalej tak działa ?