    From: DonWito <q...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Darowizna - składać deklarację czy nie?
    Date: Sat, 24 Jun 2006 10:28:54 +0200

    Witam,
    zamierzam podarować osobie z pierwszej grupy podatkowej przedmiot o
    wartości 6500 PLN. Będzie to pierwsza moja darowizna na rzecz tej osoby.
    Znalazłem informację, że jeśli daruję pieniądze, to darowizna jest
    zwolniona od podatku. Znalazłem też informację, że jeśli jakaś
    darowizna jest *zwolniona* z podatku, to trzeba składać PCC-1 (nawet
    jeśli podatek=0), a jeśli *wyłączona* to nie trzeba. Potrzebuję
    uzupełnić wiedzę o dwie sprawy:

    1) czy darowanie przedmiotu też jest nieopodatkowane, jeśli spełnione
    zostały wszystkie warunki, w których nie byłaby opodatkowana darowizna
    pieniędzy?

    2) czy taka darowizna jest zwolniona czy wyłączona z podatku, innymi
    słowy - czy mam składać PCC-1 czy nie muszę?

    Z góry uprzejmie dziękuję.

    pozdrawiam,
    dw.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)