  • 1. Data: 2002-02-20 10:52:49
    Temat: Darowizna mieszkania
    Od: "Rob" <r...@c...pl>

    Czy umowa darowizny mieszkania może zostać podważona prawnie przez to, że
    została zawarta przy niesprzyjających warunkach - chodzi o długi.

    Rob.

  • 2. Data: 2002-02-20 14:40:57
    Temat: Re: Darowizna mieszkania
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 20 Feb 2002, Rob wrote:

    > Czy umowa darowizny mieszkania może zostać podważona prawnie przez to, że
    > została zawarta przy niesprzyjających warunkach - chodzi o długi.

    Przez darczyńcę, obdarowanego, osobę trzecią?

    Co do darczyńcy, to może on żądać, jeśli popadnie w niedostatek, pokrycia
    brakujących środków alimentacyjnych przez obdarowanego, ale tylko w
    granicach _istniejącego jeszcze_ [podkr. moje] wzbogacenia tego drugiego
    (niezależnie od tego czy posiada jeszcze przedmiot darowizny). Obdarowany
    może jednak zwrócić i sam przedmiot i w ten sposób uwolnić się od
    obowiązku.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-03 00:53:57
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

> [...]
    > (niezależnie od tego czy posiada jeszcze przedmiot darowizny). Obdarowany
    > może jednak zwrócić i sam przedmiot i w ten sposób uwolnić się od

    specjalnie podarował mieszkanie, aby nie utarcić go przez egzekusję długu.
    no i wtedy może być skarga pauliańksa (art. 527 - 534 kodeksu cywilnego)

    Pozdrawiam.
    Marcin.