  • 1. Data: 2007-04-28 19:07:33
    Temat: Darowizna domu.
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!
    Mam nastepujace pytanie:

    Sa 2 siostry, jednej z nich Matka chce podarowac pol domu. Druga siostra
    takze ma polowe domu.
    Za odstapienie drugiej polowki chce 50 tys. zl.
    Matka zgadza sie na to i po splacie siostry kwota 50 tys. idziemy do
    notariusza spisywac umowe.
    Oczywiscie narazie dom stoi na matke wiec de facto te 50 tys placi matce.

    Zastanawiam sie teraz jak zachowac sie u notariusza.
    Matka bedzie darowac calosc domu jednej corce, ale czy wpisac, ze w zamian
    za odstapienie wziela 50 tys, czy calosc potraktowac jako akt darowizny bez
    wymieniania kwot.
    Chodzi mi o jakies zabezpieczenie w razie zmiany zdania przez matke :-)
    Czy tez nie ma sie czego bac i jak bedzie zawarta darowizna w formie aktu
    notarialnego to klamka zapadla i nie da sie tego odkrecic?

    Zastanawiam sie tez czy moze miedzy soba spisac umowe, ze odebrala kwote 50
    tys. w zamian za "darowizne" calego domu, a nie tylko polowy? Ma to sens?
    Czy wystarczy tylko akt darowizny i spac spokojnie nawet jak ktorejs ze
    stron kiedys sie cos odmieni i zechce spowrotem ta polowke mimo, ze wziala
    50 tys., - rozne sa stosunki miedzy siostrami?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-04-28 22:42:30
    Temat: Re: Darowizna domu.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "..::TOMI::.." <a...@i...pl> wrote in message
    > Witam!
    > Mam nastepujace pytanie:
    >
    > Sa 2 siostry, jednej z nich Matka chce podarowac pol domu. Druga siostra
    > takze ma polowe domu.

    tego samego domu?

> [...]
    > notariusza spisywac umowe.
    > Oczywiscie narazie dom stoi na matke wiec de facto te 50 tys placi matce.

    to stoi na matkę, czy na siostę i matkę?

    > Zastanawiam sie teraz jak zachowac sie u notariusza.
    > Matka bedzie darowac calosc domu jednej corce,

    jak może darowac całość domu skoro tylko pół jest jej.

    Na tym koniec.
    Jak wyjasniś co jest kogo i kto co komu chce darować to można wyjasniac
    dalej.
    Narazie za dużo zgadywanek.

  • 3. Data: 2007-04-29 09:56:24
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    > tego samego domu?

    Tak tego samego.

    Wszystko stoi na matke.

    > jak może darowac całość domu skoro tylko pół jest jej.

    Wydawalo mi sie, ze z watku jasno wynika, ze narazie calosc domu stoi na
    matke. Po prostu matka chce podzielic dom na dwie corki, jedna z corek
    jednak chce splacic druga corke i miec caly dom.

  • 4. Data: 2007-04-29 14:26:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "..::TOMI::.." <a...@i...pl> wrote in message

    > Wydawalo mi sie, ze z watku jasno wynika, ze narazie calosc domu stoi na
    > matke. Po prostu matka chce podzielic dom na dwie corki, jedna z corek
    > jednak chce splacic druga corke i miec caly dom.

    To niech matka zrobi darowiznę na ta córkę, która chce dom, a ta córka da
    pieniądze swojej siostrze.

  • 5. Data: 2007-04-30 10:51:10
    Od: stern <s...@n...to>

    witek napisał(a):

    > To niech matka zrobi darowiznę na ta córkę, która chce dom, a ta córka da
    > pieniądze swojej siostrze.

    i to się będzie zaliczac na poczet zachowku?

  • 6. Data: 2007-04-30 14:09:52
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Obawiam się, że notariusz nie spisze darowizny bez podawania "kwot" czzyli wartości
    przynajmniej do celów podatkowych.
    JaC