  • 1. Data: 2004-09-18 11:27:44
    Temat: DG - nie DG - oswiadczenie
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Podpisalem z firma umowe na dostep do internetu. Umowe podpisalem jako OF
    bez DG. Aby skorzystac ze zwolnienia z VAT (poki co) mam podpisac
    oswiadczenie, ze nie prowadze dzialalnosci gospodarczej... - sek w tym, ze
    dzialalnosc gospodarcza jednak prowadze.
    Czy podpisujac sie pod oswiadczeniem, ze nie prowadze DG, oswiadczam
    falszywie, czy tez chodzi tu o pewna prawde formalna - w umowie wystepuje
    jako zwykla OF i prawda materialna - ze jednak DG prowadze - nie ma tu
    zadnego znaczenia ?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna.
    Korepetycje i konsultacje przez telefon.

  • 2. Data: 2004-09-18 22:05:10
    Temat: Re: DG - nie DG - oswiadczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Sep 2004, SDD wrote:
    [...]
    >+ falszywie, czy tez chodzi tu o pewna prawde formalna - w umowie wystepuje
    >+ jako zwykla OF i prawda materialna - ze jednak DG prowadze - nie ma tu
    >+ zadnego znaczenia ?

    Idź na .podatki :) bo to taki (podatkowy) problem.
    Nie wiem jak jest (nie chce mi się znowu szukać listy :)) ale naszemu
    ustawodawcy nie raz i nie dwa zdarzyło już się łaskawie nie zwrócić
    uwagi na różnicę w sformułowaniach "nabytych w celu działalności"[1] oraz
    "nabytych przez osobę prowadzącą działalność".
    Sprawdź kiedy przysługuje zwolnienie - wydaje mi się ("z głowy czyli
    z niczego") że tam jest *bardziej skomplikowana* metoda, coś w stylu
    "nie świadczących usług internetowych".

    [1] Pierwszy z brzegu przykład to akurat nie "nabycie" a wręcz przeciwnie
    - wycięcie, drzew konkretnie. Stawki są drastycznie różne dla "zwykłych
    osób fizycznych" i "OF będących przedsiębiorcami", nawet jak taki
    przedsibiorca ma wyciąć drzewo na osobistym terenie z DG nie mającym
    nic wspólnego... Opłaca się sprzedać teren i odkupić :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-09-20 08:25:44
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > uwagi na różnicę w sformułowaniach "nabytych w celu działalności"[1] oraz
    > "nabytych przez osobę prowadzącą działalność".

    Osoba prowadzaca DG wysteuje w obrocie gospodarczym "w dwocgh osobach".

    Choc jako osoba prowadzaca DG ma calosc obrotu dokumentowac fakturami,
    to jednak kupujac chleb FV nie bierze - kupuje jako konsument.

    mysle, ze wosiwadczeniu chodzio to, ze internet NIEJEST dla celow DG
    ale...

    kazdy odpowiada za siebie...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-09-20 11:35:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Sep 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ mysle, ze wosiwadczeniu chodzio to, ze internet NIEJEST dla celow DG

    Jakbym nie widział dyskusji na temat "komu w końcu przysługuje
    stawka zw" to też bym tak *myślał* - bo to logiczne.
    Ale zdaje się że szanowni posłowie klepnęli [jak zwykle ? :>] potworka
    językowego... Już sprawdziłem:
    ++++
    14. Usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do internetu dla
    użytkowników indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej na
    dostęp szerokopasmowy
    ----

    Oczywiście definicji "użytkownika indywidualnego" nigdzie nie ma :]
    Definicji "dostępu szerokopasmowego" też.
    Zdaniem TPSA ja (DG) jestem "indywidualny", zdaniem któregoś
    innego operatora wręcz przeciwnie...

    >+ kazdy odpowiada za siebie...

    Ano.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-09-21 07:50:45
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > 14. Usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do internetu dla
    > użytkowników indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej na

    Wiec przydaloby sie raz uzyskac jakas wykladnieco to jest ta osoba
    "nie prowadzaca dzialanosci gospodarczej" w sytuacji gdy
    przedsiebiorca wystepuje w obrocie gospodarczym jako konsument.

    Mysle, ze sprzedaz KONSUMENTOWI uslug z roznymi stawkami VAT tylko dlatego,
    ze jest sie przedsiebiorca albo nie, jest sprzeczna z konstytucja.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-09-21 10:01:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ "nie prowadzaca dzialanosci gospodarczej" w sytuacji gdy
    >+ przedsiebiorca wystepuje w obrocie gospodarczym jako konsument.

    A nie nie.
    Widzę że nieco namieszałem poprzednim przykładem, rzuciłem "pierwszym
    z głowy" z przypadków kiedy ustawodawca nie jest łaskaw napisać co
    konkretnie ma na myśli w danym momencie :]
    Niemniej w cytowanym przepisie nie chodzi o "nieprowadzących DG
    w ogóle" a "nieprowadzących DG na dostęp" ! Ale *tylko* "indywidualnych",
    co by to znaczyć nie miało :] i logiki w sobie nie zawiera :[
    Dyskusje czy osoba prawna jest "indywidualna" czy nie już
    widziałem :] (z interpretacji TPSA wynika iż OP nie jest "indywidualna",
    widać "nie wyróżnia się w tłumie" :))
    Używanie w przepisach słów wieloznacznych bez definicji
    powinno być karalne :]

    >+ Mysle, ze sprzedaz KONSUMENTOWI uslug z roznymi stawkami VAT tylko dlatego,
    >+ ze jest sie przedsiebiorca albo nie, jest sprzeczna z konstytucja.

    A to bardziej przystaje do przypadku kiedy przedsiębiorca owe
    przykładowe drzewka chce usuwać...

    pozdrowienia, Gotfryd