    From: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: DG a legalnosc pracy na komputerze prywatnym
    Date: Tue, 7 Dec 2004 15:51:54 +0100

    Dzisiejsza Gazeta Prawna zacheca do zakladania "malej firmy"
    Przypuscmy, ze zaczynam DG: wykonalem wszystkie formalne rejestracje i
    zgloszenia. Nie wyobrażam sobie żeby firma, nawet jednoosobowa mogla dzialac bez
    komputera a poniewaz taki od kilku lat prywatnie posiadam wiec naturalne, ze
    chce go uzyc.
    I tu mam problem - ten komputer nie jest na stanie firmy, a wiele programów
    mialo legalny status jeśli były używane na komputerze prywatnym jest inaczej
    traktowana jesli to komputer firmy.
    1. kupowac takie programy, ale juz na firme (na ogół do uzytku prywatnego są
    free)?
    2. odkupic od siebie przy tym caly komputer na stan firmy czy wolno korzystac
    z prywatnego i nikt sie nie bedzie czepial?
    3. A jeśli ktoś będąc wcześniej studentem lub nauczycielem zakupił taniej MS
    Office a teraz juz nie jest studentem/nauczycielem i go nadal używa i to na
    potrzeby firmy to jest to legalne
    4. Czy np ZUS-owskiego płatnika (program dla firmy) mogę zainstalować a
    komputer nadal traktowac jako prywatny?
    *** blad ***