  • 1. Data: 2006-09-06 01:28:07
    Temat: Czyżby straz miejska miała większe uprawnienia od policji??
    Od: "RW" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jakiś czas temu dostałem od straży miejskiej wezwanie wraz z kosztami
    upomnienia że rzekomo parkowałem w płatnej strefie i mam zapłacić za te
    parkowanie z kosztami. Odpowiedziałem, że nie przypominam sobie abym
    parkował i dlaczego dostaje dodatkowe koszty skoro to jest pierwsze pismo
    które od nich otrzymałem.....Trwała taka przepychanka korespondencyjna,
    gdzie oni upierali się przy swoim, ja nie zgadzałem się z nimi ( sytuacja
    typu jak w przypadku nieprzyjęcia mandatu proponowanego przez policję). Po
    kilku miesiącach przychodzi z urzędu skarbowego z działu egzekucji
    informacja o zajęciu mojego konta bankowego! Dlaczego nie odbyła się sprawa
    sadowa? Tylko od razu egzekucja? Gdyby to był mandat od policji, po takiej
    korespondencji i mojej deklaracji nie zgadzania się z decyzja policji
    sprawa trafiłaby do sądu grodzkiego, zostałby wydany wyrok w trybie
    nakazowym, a ja mógłbym go zaakceptować, albo odrzucić i odbyłaby się
    kolejna sprawa w sądzie już z moim udziałem...i dopiero gdybym przegrał i
    dalej nie płacił pojawiłby się nakaz egzekucji z konta...
    A tu jakiś strażnik, ma większe prawa i jakiś zarząd miasta...bo napisał,
    cytuję :"uważam że roszczenie jest zasadne.." mgr inż. XXXX dyrektor zarządu
    dróg i mostów..TO jest kpina, to nawet nie jest prawnik...on uznał zasadne i
    skierował do egzekucji..co to ma być??
    A ja w dalszym ciągu nie przyznaję im racji...i co, co mam zrobić, konto
    zablokowane...Chyba złożę zażalenie /skargę na działanie organu
    egzekucyjnego...co mam robić? Zapłaci i skarżyć się??

    Wybaczcie za błędy, jest środek nocy....a na dodatek mam linie kredytowa w
    banku i jeszcze ni ja odbiorą...

    Wiesiek

  • 2. Data: 2006-09-06 01:48:11
    Od: "RW" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > egzekucyjnego...co mam robić? Zapłaci i skarżyć się??
    >
    > Wybaczcie za błędy, jest środek nocy....a na dodatek mam linie kredytowa w

    Trochę sobie poczytałem ustawę..ale to jest chore...podobne uprawnienia jak
    policja i zasady ruchu drogowego a zupełnie inne drogi postępowania , nie
    mozna sie obronic, niby mozna, ale najpierw trzeba zapłacic, a potem mozna
    skarżyc.......To powinno zostac tylko w uprawnieniach policji, a tak to moga
    sobie ci straznicy robic co chca...

    Wiesiek

  • 3. Data: 2006-09-06 13:37:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RW" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ale tu mowa o mandacie, czy wezwaniu do zapłaty? Bo to dość istotne.

  • 4. Data: 2006-09-06 15:08:14
    Od: "RW" <r...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "RW" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale tu mowa o mandacie, czy wezwaniu do zapłaty? Bo to dość istotne.
    Nie to nie mandat, zarząd miasta wprowadził tzw. strefe płatnego parkowania,
    gdy ktos nie wykupi odpowiedniego druczka, np. godzinnego poztoju za chyba 5
    zł, dostaje za wycieraczkę zawiadomienie o żadaniu wpłaty chyba 30 zł opłaty
    dodatkowej za nieopłacenie parkowania w strefie. Gdy nie zgłosi sie do biura
    strefy i nie opłaci tego kwitka na 30 zł ..za kilka miesięcy dostaje
    wezwanie do zapłaty co nazywa się :" opłata dodatkowa za nieopłacone
    parkowanie w stefie płatnego postoju" i oczywiście ( według nich uwazane
    jako powtórne wezwanie) opłatę za koszty upomnienia 8,80 zł.
    Strefa powstała w wyniku uchwały rady miasta czy soś w tym rodzaju, biurem
    zarządza Zarząd dróg i mostów, jednostka budźetowa zarządu miasta..dlatego
    sciagaja w trybie administracyjnym...

    Jutro jadę do Urzedu skarbowego i opłacam to co wzywaja, potem idę z
    kwitkiem do działu egzekucji i podobno i pani wyda dokument pozwalajacy na
    odblokowanie konta...Tutaj nie da sie uniknac opłaty, tryb administracyjnego
    sciagania zgodnie z odp ustawa tak przewiduje, ale można dalej skarzyc te
    decyzję....

    Wiesiek