  • 1. Data: 2002-11-14 21:10:26
    Temat: Czy wyrok sądu może być niezależny od decyzji podatkowej ?
    Od: "Dziadek Jacek" <f...@p...com>

    Bardzo prosze o pomoc w wyjasnieniu nastepujacej kwestii:

    Jest sobie sprawa karna przed sadem za przestepstwo podatkowe.
    (Oskarzony sie "niesamoukaral", bo jest niewinny i krnabrny (!))
    Podstawa aktu oskarzenia i zarzucanego przestepstwa jest
    Decyzja Urzedu Skarbowego wskazujaca na uszczuplenie podatku
    dochodowego za 1999r.
    W miedzyczasie jednak Minister Finansow ( mily czlowiek )
    uchylil ta Decyzje podatkowa i skierowal "... do ponownego rozpatrzenia
    z powodu wyjscia na jaw nowych okolicznosci i dowodow ...".
    Oskarzyciel ( iWysoki Sad tez (!) twierdza jednak zgodnie,
    ze to w niczym nie przeszkadza i kontynuuja spokojnie sprawe.
    W/g nich postepowanie przed sadem i ewentualny wyrok w tej sprawie,
    jest calkowicie niezalezny od decyzji administracyjnych, ktore jeszcze w
    tej sprawie zapadna.
    Czyli np. mozna byc ukaranym wyrokiem przez sad, i jednoczesnie
    przez urzad skarbowy decyzja podatkowa "uniewinnionym" w tej
    samej sprawie, albo na odwrot ...

    Czy to jest naprawde mozliwe ?

    Dziadek Jacek

  • 2. Data: 2002-11-14 22:52:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Dziadek Jacek wrote:

    >+ Bardzo prosze o pomoc w wyjasnieniu nastepujacej kwestii:
    >+
    >+ Jest sobie sprawa karna przed sadem za przestepstwo podatkowe.
    [...]
> [...]
    >+ Czyli np. mozna byc ukaranym wyrokiem przez sad, i jednoczesnie
    >+ przez urzad skarbowy decyzja podatkowa "uniewinnionym" w tej

    Hm... Próbuję sobie wyobrazić że US popełnił błąd w postępowaniu
    skarbowym w zakresie określenia sankcji, jednocześnie ewidentnie
    wykazując przestępstwo. Ja wiem... dajmy na to wykryto ukrycie
    dochodu od którego należał się VAT i nieprawidłowo nałożono
    sankcję...
    IMO dopóki nie opiszesz dokładniej - to będzie TRUDNO coś
    wymyśleć !
    BTW: jeślibys pisał dalej - to daj crossposta na *.podatki !

    Pozdrowienia, Gotfryd