  • 1. Data: 2004-01-29 15:07:13
    Temat: Czy uda się uratować szkołę ?
    Od: "Antenka" <a...@e...pl>

    Witam wszytskich grupowiczów,

    Chciałabym się podzielić kilkoma faktami i zapytać, czy są jakieś prawne
    przesłanki, by uratować szkołę podstawową na wsi.
    Wczoraj odbyła się sesja gminna, na której radni zdecydowali się zlikwidować
    placówkę szkolną. Jedynym powodem zamknięcia szkoły jest zbyt duży nakład
    finansowy na jednego ucznia. Szkołę kilka razy próbowano zlikwidować, ale
    zawsze w gminie większość radnych była za zatrzymaniem placówki. Niestety do
    wczoraj. Rodzice ze swojej strony zadeklarowali się, że dołożą się
    finansowo, by wspomóc szkołę i tym samym pozostawić dzieci na miejscu. Chcą
    m.in. wymienić okna. I wszystko to ze swoich pieniędzy.
    Rodzice i nauczyciele poprosili mnie o pomoc, by zainterweniować na grupach
    dyskusyjnych i być może znajdą się pomysły na utatowanie szkoły. Szcególnie
    chodzi o prawną stronę, ale i nie tylko.

    Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.

    Anetta R.

  • 2. Data: 2004-01-29 17:33:15
    Temat: Re: Czy uda się uratować szkołę ?
    Od: <l...@p...fm>

> [...]
    > dyskusyjnych i być może znajdą się pomysły na utatowanie szkoły.
    Szcególnie
    > chodzi o prawną stronę, ale i nie tylko.

    Zostaje skarga na uchwale do NSA (po uprzednim wezwaniu gminy do usuniecia
    naruszenia prawa) ze wzgledu na naruszenie interesu prawnego. W mojej ocenie
    szanse znikome.

    Dan.