  • 11. Data: 2006-03-07 11:10:44
    Temat: Re: Czy takiemu pojazdowi trzeba ustąpić?
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dujopj$p1e$1@inews.gazeta.pl...

    > Kazdemu qrka trzeba w takiej sytuacji ustąpić a ne wlec sie lewym pasem.
    > W polsce obowiązuje ruch prawostronny, którego konsekwencją jest nakaz
    > trzymania sie prawej krawędzi jezdni, m.in po to, by jadący szybciej mogli
    > wyprzedzić.
    >
    > Sam sytuacja, ze ktoś musi błyskać światłami wymuszając ustąpienie jest
    > dowodem na to, że ten, na którego błyskano, sam powienien wcześniej
    zjechac
    > na prawy pas, a nie blokować lewy.

    To prawda, tyle że w tym miejscu część pojazdów na prawym pasie skręca w
    prawo, więc zwalnia, czyli jakaś część samochodów zjeżdża na lewy pas
    wyprzedzając je. Byłem jednym z nich.

    > Kosekwencją takiego bzdurnego myslenia "czy trzeba ustąpic" (...)

    Już grupa soc. w akcji. Już jesteś przekonany że jestem kapelusznikiem
    złośliwie trzymającym się lewego pasa..?
    Ja podałem przykład z gierkówką, ale zdarzało mi się spotkać z takimi
    samochodami na trasie W-wa - Poznań. I co wtedy?

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 12. Data: 2006-03-07 11:13:57
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Sam sytuacja, ze ktoś musi błyskać światłami wymuszając ustąpienie jest
    > dowodem na to, że ten, na którego błyskano, sam powienien wcześniej
    > zjechac na prawy pas, a nie blokować lewy.

    Oczywiście rozumiem, że mówisz o takich, co jada lewym pasem, prawy wolny i
    nie myśla zjeżdżać na prawo.

    Ale nie znasz sytuacji, gdy zbierasz się do wyprzedzania ciężarówki , nic za
    Tobą nie ma, Ty jedziesz 140, wyprzedzany 120, a nagle dosłownie znikąd, w
    połowie wyprzedzania, na d... pojawia Ci się gość dowalający ponad 200km/h?
    Wali Ci światłami, bo uważa, że jest święty i trzeba mu ustapić? Jakby nie
    mógł zwolnić, zaczekać 10 sek, aż dokończysz wyprzedzanie.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 13. Data: 2006-03-07 11:26:22
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tobą nie ma, Ty jedziesz 140, wyprzedzany 120, a nagle dosłownie znikąd, w
    > połowie wyprzedzania, na d... pojawia Ci się gość dowalający ponad

    Dokładnie tak. W tym moim opisywanym miejscu był tłok, jak to w piątek,
    ponadto jest tam ograniczenie do 70, prawym pasem jadą TIRy i ci co skręcają
    w prawo; akurat znalazłem się w takiej sytuacji że musiałbym zaraz przed
    skrzyżowaniem zmienić pas na dodatek zwalniając żeby się wcisnąć za
    ciężarówkę. Stąd moje pytanie, bo trochę mi ciśnienie podskoczyło.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 14. Data: 2006-03-07 11:28:53
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):

    > Doucz się lepiej. Są przypadki, gdy można wyprzedzać auto z dowolnej
    > strony.

    Znam te przypadki - przeważnie nie dotyczą one gierkówki. Nie napisał autor
    wątku, żeby sytuacja miała miejsce na jednym z takich miejsc, gdzie można.

    Pomyśl, czy sam umiesz czytać, zanim innym każesz się uczyc

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 15. Data: 2006-03-07 11:30:05
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sobie tylko błyska? Mogę go spokojnie olać?

    > Nie jechałem sam, czyli miałem świadka.

    zatem spokojnie mozesz sie powolac na art. 53, ust. 2, pkt 2 i 3. lub
    art. 2, pkt. 38 pord

    --
    pozdro
    ape

  • 16. Data: 2006-03-07 11:30:39
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    flower <f...@w...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Sam wtedy wyprzedzałem. Tu na dodatek rzeczywiście musiałem zwolnić,
    > bo to skrzyżowanie jest wyjątkowo niebezpieczne.

    Wyprzedzałeś na niebezpiecznym skrzyzowaniu i zwolniłes w trakcie manewru
    wyprzedzania? No no, coraz ciekawiej się robi. I masz pretensje, ze kos na
    Ciebie od tyłu mrugał?

  • 17. Data: 2006-03-07 11:32:43
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > nic za Tobą nie ma, Ty jedziesz 140, wyprzedzany 120, a nagle
    > dosłownie znikąd, w połowie wyprzedzania, na d... pojawia Ci się gość

    Znam takie sytuacje - jeżdżę wystarczająco dużo

    >Wali Ci światłami, bo uważa, że jest święty
    > i trzeba mu ustapić? Jakby nie mógł zwolnić, zaczekać 10 sek, aż
    > dokończysz wyprzedzanie.

    Wtedy spokojnie kontynuuję swój manewr , a potem natychmiast, jak mogę,
    zjeżdżam na prawo. I nie roie z tego powodu lamentu, ze ktoś na mnie mrugał.

  • 18. Data: 2006-03-07 11:33:36
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:dujotj$po4$1@inews.gazeta.pl...
    > flower <f...@w...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > ) .

    > Tzn co - jedziesz lewy pasem i nie dajesz się wyprzedzić, tylko
    blokujesz?

    a jesli sam juz rozpoczal manewr wyprzedzania, to co wtedy?

    > Nie możesz olać - istnieje obowiązek jazdy prawa stroną, a
    wyprzedzania
    > lewą. Jeśli nie zjeżdzasz na prawo to Ty popełniasz wykroczenie

    doczytaj art. 24, ust. 10 pord

    --
    pozdro
    ape

  • 19. Data: 2006-03-07 11:36:20
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:dujqip$5hp$1@inews.gazeta.pl...

    > Znam te przypadki - przeważnie nie dotyczą one gierkówki. Nie napisał
    autor
    > wątku, żeby sytuacja miała miejsce na jednym z takich miejsc, gdzie
    można.

    ile pasow w jedna strone przewaznie jest na gierkowce?

    --
    pozdro
    ape

  • 20. Data: 2006-03-07 12:00:13
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    > Wyprzedzałeś na niebezpiecznym skrzyzowaniu i zwolniłes w trakcie manewru
    > wyprzedzania? No no, coraz ciekawiej się robi.

    ROTFL
    A jak jedziesz środkowym pasem a prawym jadą pojazdy które skręcają w prawo
    to co, może czekasz aż łaskawie opuszczą skrzyżowanie żeby ich Broń Boże nie
    wyprzedzić..?

    >I masz pretensje, ze kos na
    > Ciebie od tyłu mrugał?

    Nie do końca; ja się pytam, czy musiałem zjechać.
    A można w ogóle używać świateł drogowych w ten sposób?

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII