  • 1. Data: 2005-11-17 13:02:58
    Temat: Czy starostwo może nakaać wycenę przy wyłączaniu z użytk. rolnic
    Od: " JerzyBednarz" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Przy pozwoleniu na budynek jednorodzinny mam 7 arów do wyłączenia z
    użytkowania rolniczego.Złożyłem w starostwie wniosek z opisem gruntów
    sporządzonym przez geodetę i w odpowiedzi dostałem pismo, że mam uzupełnić
    wniosek o wycenę wartości gruntu celem naliczenia opłat.Na to postanowienie
    nie służy zażalenie.Nie chce mi się w to wierzyć, że mam ponieść koszty
    (niemałe) po to, żeby nie płacić pierwszej opłaty.Wiadomo, że drugą opłatę
    muszę zapłacić, ale do tego nie jest potrzebna wycena gruntu (jest wyliczana
    z ilość kwintali żyta w zależności od klasy ziemi pomnożonona przez cenę
    żyta publikowaną przez GUS.Proszę o podpowiedź czy mogę ze starostwem
    walczyć, by uniknąć ponoszenia kosztów wyceny, czy może jednak starostwo ma
    do tego prawo.

    Pozdrawiam
    jurek