  • 1. Data: 2003-05-24 15:46:50
    Temat: Czy prawo zabrania stawiania uli na siedlu domków jednorodzinnych?
    Od: "Marcin Narzyński" <d...@p...net>

    Witam

    Mam problem z niesfornym sąsiadem, który na terenie swojej posiadłości
    postawił kilka pszczelich uli.
    Jego działka sąsiaduje z innymi, w dodatku na osiedlu jest wiele domków
    jednorodzinnych.

    Czy mogę w sposób oficjalny (np. przez policję) zmusić go do usunięcia uli?
    Jak prawo odnosi się do takich sytuacji?

    Pozdrawiam

    Marcin Narzyński

  • 2. Data: 2003-05-25 02:43:45
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Narzyński" napisał w wiadomości

> [...]
    > jednorodzinnych.
    >
    > Czy mogę w sposób oficjalny (np. przez policję) zmusić go do usunięcia

    sprawa sądowa

    > Jak prawo odnosi się do takich sytuacji?

    Kodeks cywilny

    Art. 144. Właściciel nieruchomości powinien przy wykonywaniu swego
    prawa powstrzymywać się od działań, które by zakłócały korzystanie
    z nieruchomości sąsiednich ponad przeciętną miarę, wynikającą ze
    społeczno-gospodarczego przeznaczenia nieruchomości i
    stosunków miejscowych.

  • 3. Data: 2003-05-25 08:15:21
    Od: "Marcin Narzyński" <d...@p...net>

    A jak wygląda sprawa szkód spowodowanych przez pszczoły sąsiada?
    Pokąszone dzieci, itp. Dowodów nie ma - pszczoły nie są przecież oznakowane.

    Poza tym - w sądzie sprawą będzie się toczyć zapewne latami.

    Jak to załatwić możliwie szybko?

    Marcin Narzyński

  • 4. Data: 2003-05-25 08:57:10
    Od: "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl>

    w kraju prawa i prawożądności jakim jest Polska chyba pozostaje jedynie
    'najem ruskich' :-)

    Użytkownik "Marcin Narzyński" <d...@p...net> napisał w
    wiadomości news:bapu3m$m8c$1@news.onet.pl...

  • 5. Data: 2003-05-25 10:32:38
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> napisał w wiadomości
    > w kraju prawa i prawożądności jakim jest Polska chyba pozostaje jedynie
    > 'najem ruskich' :-)
    Re : Rozdają słowniki ortograficzne Polakom ?
    AR

  • 6. Data: 2003-05-26 16:56:30
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sun, 25 May 2003 10:15:21 +0200, "Marcin Narzyński"
    <d...@p...net> wrote:

    >A jak wygląda sprawa szkód spowodowanych przez pszczoły sąsiada?
    >Pokąszone dzieci, itp. Dowodów nie ma - pszczoły nie są przecież oznakowane.
    >
    >Poza tym - w sądzie sprawą będzie się toczyć zapewne latami.

    Moze. Ale niestety policja nic ci tu nie pomoze.

    >Jak to załatwić możliwie szybko?

    Nie da sie.