  • 31. Data: 2005-06-12 20:47:50
    Temat: Re: Czy pracownik powinien zareagować na przestępstwo pracodawcy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:3b09.00000077.42ac916c@newsgate.onet.pl...

    > Jacy my. Pewien premier chwalił się w tv że ma pistolet, zezwolenia
    nie miał.
    > Pan Kaczmarek nosi zegarki podróby drogich firm. Powiedział o tym nie
    kto inny a
    > marszałek Borowski. Dlaczego na nich nie doniesiesz. Przeciez
    popełniaja
    > przestępstwo. Tomek

    W pierwszym wypadku postępowanie wyjaśniające powinno zostać wszczęte z
    urzędu i doniesienie nie jest tu do niczego potrzebne. ja bym się
    zastanawiał nad obowiązkiem doniesienia, jakbym ową broń w rękach tego
    premiera widział, albo conajmniej miał wiarygodną informację, ze to
    prawda. chwalić, to się można.

    Co do noszenia zegarków z podrobionymi znakami towarowymi, to poza
    powyższymi uwagami (też zegarka nie widziałem) przestępstwa te są
    ścigane na wniosek pokrzywdzonego. Osobiście nie czuję się pokrzywdzony
    i nie widzę powodu, bym miał się mieszać w takie sprawy. co najwyżej
    można sumie zastanawiać, czy w celu uspokojenia sumienia właściciela
    znaku towarowego nie powinienem powiadomić i tyle.

  • 32. Data: 2005-06-12 20:50:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Od kiedy to posiadanie podróbek jest przestępstwem?

    Generalnie jest paserstwem, bo nabywasz rzecz pochodząca z przestępstwa.
    Ale to teoretycznie, bo nikt po ulicach nie gania i nikomu koszulek
    Adidas nie ściąga.

  • 33. Data: 2005-06-12 21:07:10
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > można sumie zastanawiać, czy w celu uspokojenia sumienia właściciela
    > znaku towarowego nie powinienem powiadomić i tyle.

    Czyli doszliśmy do sedna. Jak kowalski coś kręci to go podkablować. A jak
    minister to się zastanowić. Będę pierwszy co doniesie na kowalskiego, ale wtedy
    gdy w sądach będzie i prawo i sprawiedliwość. Tomek

  • 34. Data: 2005-06-12 21:19:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    ale wtedy
    > gdy w sądach będzie i prawo i sprawiedliwość.

    Nie, to Ty doszedłeś do takiego wniosku. Ja cały czas pozostaję na
    stanowisku, ze donosić, jak się ma pewność co do faktów. Jeśli pracownik
    ma pewność, że pracodawca popełnia przestępstwo i zna na to dowody, to
    powinien donieść.

  • 35. Data: 2005-06-12 21:37:44
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > stanowisku, ze donosić, jak się ma pewność co do faktów. Jeśli pracownik
    > ma pewność, że pracodawca popełnia przestępstwo i zna na to dowody, to

    I zakładając ze robi to w dobrej wierze, czyli np. nie chce otworzyc takiej
    samej itd pozbawić się pracy, dostać po ryju i za 25 lat odnaleźć swoje nazwisko
    na jakiejś liście bo zmieni sie ustrój. Tomek

  • 36. Data: 2005-06-12 21:48:33
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 12/06/2005 22:50, Robert Tomasik wrote :
> [...]
    >

    > Generalnie jest paserstwem, bo nabywasz rzecz pochodząca z przestępstwa.
    > Ale to teoretycznie, bo nikt po ulicach nie gania i nikomu koszulek

    Aby na pewno? Sąd Najwyższy w I KZP 27/95: "Przez pojęcie "uzyskanie
    rzeczy za pomocą czynu zabronionego", wyrażone w art. 215 § 1 kk i art.
    216 kk[dawnego kk], należy rozumieć wyłącznie wejście w jej posiadanie w
    wyniku posłużenia się czynem zabronionym przez przepisy prawa karnego."

    Jeśli więc, przedmiot taki został zakupiony, to sprawca nie wszedł w jej
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 37. Data: 2005-06-12 21:51:33
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 12/06/2005 22:19, Tomek wrote :

    > Możesz próbować. Czy Ci coś z tego wyjdzie zobaczymy. Złodziej złodzieja nie
    > okradnie bo diabeł by sie śmiał, takie przysłowie - mądrość narodu.

    S. J. Lec napisał: "Przysłowia sobie przeczą. I to jest właśnie
    mądrością ludową." ;-)

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 38. Data: 2005-06-12 22:19:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jeśli więc, przedmiot taki został zakupiony, to sprawca nie wszedł w
    jej
    > posiadanie w wyniku posłużenia się czynem zabronionym przez przepisy
    > prawa karnego.

    Zakupiony, to on może być i legalnie. Ale ten, który mu sprzedaje
    wchodzi w posiadanie rzeczy w sposób prawem zabroniony, albowiem nie
    można legalnie produkować rzeczy z cudzym znakiem towarowym. By uciąć
    dyskusje prześledź archiwum tej grupy pod kątem posiadania nielegalnego
    oprogramowania. W sumie na jedno wychodzi, koszulka, zegarek czy
    Window's - z punktu widzenia nabycia przez użytkownika. Po prostu do
    przestępstw dochodzi w chwili opatrzenia znakiem towarowym, a wszyscy
    nabywcy dalsi są paserami.

  • 39. Data: 2005-06-13 20:24:54
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 13/06/2005 00:19, Robert Tomasik wrote :
> [...]
    > Window's - z punktu widzenia nabycia przez użytkownika. Po prostu do
    > przestępstw dochodzi w chwili opatrzenia znakiem towarowym, a wszyscy

    Moim zdaniem jest jednak różnica pomiędzy jednym a drugim, ponieważ
    nabycie bez zgody osoby uprawnionej programu komputerowego jest odrębnym
    przestępstwem, natomiast nabycie przedmiotu oznaczonego podrobionym
    znakiem towarowym nie jest odrębnym przestępstwem. Nie zgodzę się z tym,
    że przedmiot opatrzony podrobionym znakiem towarowym jest niejako
    skażony przez cały czas funkcjonowania w obrocie.

    Nie będę się jednak upierał, zanim nie skonsultuję się z praktykami,
    którzy z tego rodzaju czynami mają na co dzień do czynienia.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 40. Data: 2005-06-13 21:59:39
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> wrote:
> [...]
    > jest odrębnym przestępstwem. Nie zgodzę się z tym, że przedmiot
    > opatrzony podrobionym znakiem towarowym jest niejako skażony przez

    A nie wystarczy po prostu te znaki usunąć by przedmiot stał się legalny?

    Poza tym czy to nie jest przestępstwo tylko w wypadku gdy kupujący o tym
    nie został poinformowany iż przedmiot nie został tak naprawdę
    wyprodukowany przez firmę której nazwa jest na napisie?

    No bo jak kupujący wie, a mimo to kupuje to na czyją szkodę ma to być
    przestępstwo, nie rozumiem za bardzo. Chyba każde przestępstwo musi mieć
    poszkodowanego, a w takim wypadku to kto niby jest poszkodowany?

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en