  • 1. Data: 2006-04-11 17:58:57
    Temat: Re: Czy pożyczka jest legalna?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dyzio" <d...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    news:e1gqgu$h1i$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Mam problem:
    > czy pożyczając zamężnej córce
    > pieniądze, na zasadzie:
    > daję Ci 2000PLN na życie bo wiem, że
    [cut]

    Jest to kwota poniżej limitu wolnego od podatku, więc podatku nie ma
    żadnego.

  • 2. Data: 2006-04-11 18:01:28
    Temat: Czy pożyczka jest legalna?
    Od: "dyzio" <d...@d...com.pl>

    Mam problem:
    czy pożyczając zamężnej córce
    pieniądze, na zasadzie:
    daję Ci 2000PLN na życie bo wiem, że
    jesteście teraz w trudnej sytacji i jak kiedyś
    będziesz miała to oddasz. Popełniam przestępstwo
    Karno Skarbowe bo nie odprowadzam podatku ja
    lub córka.
    I taka sama sytuacja ale pożyczki udzielam
    dalszej krewnej np chce kupić samochód.
    To znaczy czy jestem zobowiazany do informowania
    US o takich operacjach finansowych.
    Pytanie ma związek ze sprawą o podział majatku
    po rozwodzie córki z jej mężem.
    Pozdrawiam dyzio

  • 3. Data: 2006-04-11 18:21:30
    Od: "dyzio" <d...@d...com.pl>

    > [cut]
    >
    > Jest to kwota poniżej limitu wolnego od podatku, więc podatku nie ma
    > żadnego.

    Tylko, że to w okresie np. 3-ciu lat miało miejsce wielokrotnie i sumę ja
    szacuję na np. 30 kPLN

  • 4. Data: 2006-04-11 18:26:22
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    wiadomości news:443be9ac$0$8042$f69f905@mamut2.aster.pl
    > Użytkownik "dyzio" <d...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    > [cut]
    >
    > Jest to kwota poniżej limitu wolnego od podatku, więc podatku nie ma
    > żadnego.

    podatku nie ma od darowizny ,a w ustawie o spadkach i darowiznach milczą na
    temat pożyczek.
    Nie jestem dokładnie pewny ale jeżeli tych kwot było pożycznych więcej /lub
    nap:.darowanyc - przy darowiznach jeżeli kwota przekracza 9800 zł w I grupie
    podatkowej/ ojciec - córka/ w ciągu 5 lat ,to płaci się podatek / , może to
    mieć znaczenie przy podziale majątku ,ale może lepiej niech wypowie się ktoś
    kto bardziej zna się na rozwodach i podziale majątku.Na temat pożyczki
    proponuję poczytać tu:
    http://dom.gazeta.pl/ladny-dom/1,61595,2563374.html masz dokładnie
    wyjaśnione

    abul

  • 5. Data: 2006-04-11 22:30:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    anakonda wrote:

    > podatku nie ma od darowizny ,a w ustawie o spadkach i darowiznach milczą na
    > temat pożyczek.
    He he. Nie milczą tylko trzeba umieć czytać ustawę o PCC, gdzie jest jak
    byk napisane, że zwlania się z podatku PCC pożyczki dla I grupy
    podatkowej na takich samych zasadach jak darowizny.
    Czyli jeśli suma pożyczek z ostatnich 5 lat nie przekroczyła 9637 to nie
    płaci sie PCC.
    Jeżeli pożyczek było więcej to niestety tak.
    I dotyczy neistety tylko I grupy podatkowej

  • 6. Data: 2006-04-12 08:32:00
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:e1han0$fl8$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > nie płaci sie PCC.
    > Jeżeli pożyczek było więcej to niestety tak.
    > I dotyczy neistety tylko I grupy podatkowej
    a ja pisałem o ustwie "od spadów i darowizn"

    abul