  • 1. Data: 2004-03-04 18:09:35
    Temat: Czy pełnomocnictwo upoważnia do wystawienia rachunku?
    Od: "ARTUR" <a...@h...com>

    Chodzi mi o to, że udzieliłem radcy prawnemu pełnomocnictwa do
    reprezentowania mnie w pewnej sprawie(nie podpisywaliśmy żadnych innych
    dokumentów),
    radca ten był od tego czasu na dwóch rozprawach kompletnie nie przygotowany
    do sprawy i wysłał jedno pismo do sądu w moim imieniu(napisane przeze mnie,
    on tylko je podpisał i zrobił kilka drobnych poprawek)

    Chce wycofać to pełnomocnictwo dla tego radcy ponieważ jest on leserem i
    nierobem, chce brać kasę za nieróbstwo, nigdy nic nie wie, nigdy nie ma
    czasu aby poczytac o sprawie.

    I tu jest moje pytanie

    Czy sam dokument pełnomocnitwa(nie zawieralismy umowy) upoważnia go do
    wystawienia mi jakichś rachunków za usługi?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-05 08:38:46
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

    > Czy sam dokument pełnomocnitwa(nie zawieralismy umowy) upoważnia go do
    > wystawienia mi jakichś rachunków za usługi?

    Wypowiedzieć pełnomocnictwo oczywiście możesz.

    Jak był za Ciebie na 2 rozprawach to raczej trudno się będzie wykręcić, że
    Cię nie reprezentował.

    Pewnie skasuje
    Inna sparwa- że u r.pr. różnie bywa z wystawianiem faktur. Bez faktury
    raczej Cię nie pozwie. I może nie chcieć ryzykować, kierowania sparwy do
    Sądu, bo tam może wyjść, że świadczy swoje usługi nienajlepiej.
    A tego sie wielu obawia.

    Funia

  • 3. Data: 2004-03-05 08:38:46
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

  • 4. Data: 2004-03-05 09:55:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2004, ARTUR wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Czy sam dokument pełnomocnitwa(nie zawieralismy umowy) upoważnia go do
    >+ wystawienia mi jakichś rachunków za usługi?

    Przyznałeś że "coś zrobił" i ma na to dowody.
    Prawdą jest iż umowa zlecenia polega na "staranności" ale w razie
    sporu to tobie przypadnie wykazanie iż jej nie dochował. A to jeszcze
    IMHO mało: może mu się należy mniej wynagrodzenia... ale należy.
    Na mnie nie krzycz :], dura lex... (a prawnikiem nie jestem !)
    K.C.:
    +++
    Art. 735. § 1. Jeżeli ani z umowy, ani z okolicznoœci nie wynika, że
    przyjmujšcy zlecenie zobowišzał się wykonać je bez wynagrodzenia, za
    wykonanie zlecenia należy się wynagrodzenie.
    ---
    Poczytaj w Kodeksie Cywilnym od art. 734...

    pozdrowienia, Gotfryd