    From: "--" <f...@b...ce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy muszę płacić długi żony?
    Date: Thu, 6 Mar 2008 10:06:36 +0100

    Witam,
    sytuacja wygląda następująco, ja pracuję, mam stałą pensję, nie mam żadnego
    większego majątku (mieszkania, samochodu itp.) a jedynie drobne wyposażenie
    domu (komputer, telewizor, kilka sprzętów AGD). Moja żona nie pracuje, nie
    ma żadnych dochodów i generuje długi (nie płaci mandatów w PKS, faktur za
    kosmetyki z Avon, zobowiązań wobec ZUS, US itp.) Boję się sytuacji kiedy
    jakiś komornik zajmie np, moje konto bankowe (ja jestem.. powiedzmy
    wypłacalny) czy zabierze z domu lodówkę czy komputer (wszystko powyżej
    pewnej kwoty jest dokumentowane na moje nazwisko, tzn. mam na to
    rachunki/faktury). Tym bardziej że pewien dług żona ma już zasądzony, tzn.
    jest wyrok sądu stanowiący iż ma zapłacić pewną kwotę plus odsetki, koszty
    sądowe itp. A będzie tego więcej.
    W związku z tym moje pytanie: czy moje obawy mogą się potwierdzić?
    Czy tworząc rozdzielność majątkową z żoną będę mógł spać spokojnie?
    I, niezależnie od odpowiedzi- jak się robi rozdzielność majątkową? Tzn.
    gdzie i z czym trzeba się udać, ile to kosztuje i czy musi być przy tym
    żona, bo to wykluczone. Czy z takiej rozdzielności płyną jakieś niekorzyści?
    I czy wtedy będziemy musieli rozliczać się z US osobno (PIT-37)?
    Namnożyło się trochę pytań...
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam