  • 1. Data: 2002-04-03 00:36:58
    Temat: Czy mozna w jakis sposob "przejac" po kims mieszkanie?
    Od: MrK <S...@r...pl>

    Witam

    Sprawa jest dla mnie bardzo wazna, a ze jestem laikiem w tych sprawach
    pisze tutaj. Jak kazdy normalny czlowiek chcialbym juz miec wlasne
    mieszkanie, ale wszyscy wiedzą, ze nie jest tak, jak chcialby kazdy
    normalny czlowiek. A wiec sprawa wygląda tak:
    Jest sobie czlowiek, ktory ma zwykle mieszkanie, nie własnościowe. Stac
    go bylo i wykupil drugie na własność, wlascicielem tego drugiego jest
    jego dziewczyna i obydwoje sie tam przeprowadzają. Zostaje wiec po nim
    mieszkanie, ktore musialby zdac do urzędu. Czy jest jakaś szansa na to,
    zeby takie mieszkanie po nim przejąć? Np. zanim on się wyprowadzi
    zamelduje mnie u siebie i "niby" będziemy tam mieszkali razem. Czy po
    upływie jakiegos czasu, gdyby on chciał się z tego mieszkania
    wymeldować to mieszkanie mogłoby przejść na mnie? Bo nie wiem czy cała
    gra jest warta świeczki. Co mówią na ten temat przepisy i czy w ogóle
    jest to możliwe? Zaznaczam, ze nie jesteśmy w żadnym stopniu
    spokrewnieni. Chce oczywiscie isc i wypytac w zarządzie budynkow, ale
    chcialbym coś niecoś wiedzieć, zeby mnie nie spławili na dzien dobry.
    Jesli coś takiego w ogole jest mozliwe, proszę o udzielenie informacji
    co i jak załatwiać zeby sie udalo.

    MrK
    ICQ: #101636197 GG: #544722
    Admin of ViperNet Network (http://www.vipernet.prv.pl)

  • 2. Data: 2002-04-03 13:21:36
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, MrK wrote:

    > go bylo i wykupil drugie na własność, wlascicielem tego drugiego jest
    > jego dziewczyna i obydwoje sie tam przeprowadzają. Zostaje wiec po nim
    > mieszkanie, ktore musialby zdac do urzędu. Czy jest jakaś szansa na to,

    Czemu do urzędu? Nie może sprzedać? Ludzie, zrozumcie że już od iluś tam
    lat można posiadać więcej niż jedno mieszkanie ;)

> [...]
    > upływie jakiegos czasu, gdyby on chciał się z tego mieszkania
    > wymeldować to mieszkanie mogłoby przejść na mnie? Bo nie wiem czy cała

    Nie.

    > gra jest warta świeczki. Co mówią na ten temat przepisy i czy w ogóle
    > jest to możliwe? Zaznaczam, ze nie jesteśmy w żadnym stopniu
    > spokrewnieni. Chce oczywiscie isc i wypytac w zarządzie budynkow, ale

    Spokrewnienie daje tylko podstawę do pierwszeństwa w przyjęciu w poczet
    członków spółdzielni przy spadkobraniu.

    Możecie kombinować z użyczeniem, ale nie wiem czy będzie mu się opłacało
    płacić czynsz itp. za ciebie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-03 13:51:00
    Od: "Martuszka" <m...@g...pl>

    wrote:

    > Czemu do urzędu? Nie może sprzedać? Ludzie, zrozumcie że już od iluś tam
    > lat można posiadać więcej niż jedno mieszkanie ;)

    Z tego, co ja zrozumialam mieszkanie jest komunalne, czyli jest własnością
    miasta, czyli "urzędu".
    Martuszka

  • 4. Data: 2002-04-04 06:07:32
    Od: MrK <S...@r...pl>

    Martuszka napisał(a):

    >Z tego, co ja zrozumialam mieszkanie jest komunalne, czyli jest
    >własnością miasta, czyli "urzędu".

    Dokładnie. Pewnie niezbyt dobrze to ujełem w poprzednim poscie, ale to
    tylko dlatego, ze za bardzo sie nie orientuje. Byłem już w ZBM pod
    który podlega to mieszkanie, i niestety powiedzieli, że nie zameldują
    :( Mogą zameldować, ale na pobyt tymczasowy, a co mi po pobycie
    tymczasowym... Krótko mowiac lipa. Trzeba bedzie dalej chodzić co pare
    dni i nękac urzędasów wnioskami. Ciekawe jak długo jeszcze...

  • 5. Data: 2002-04-04 10:19:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "MrK" <S...@r...pl> wrote in message
    0.9...

    > Dokładnie.

    No to jest jedno tylko pomocnicze pytanie...
    czy JEST MOZLIWOSC wykupu ?

    jesli tak, to trzeba zawrzec odpowiednia umowe i pozyczyc koledze
    na wykup mieszkania... dalej jjuz prosto...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-04-04 23:15:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ jesli tak, to trzeba zawrzec odpowiednia umowe i pozyczyc koledze
    >+ na wykup mieszkania... dalej jjuz prosto...

    Oj, Bogusławie... to widzę że z "komunalnymi" dawno nie
    miałeś do czynienia :]

    1. Jakby "kolega" chciał je kupić po cenach wolnorynkowych
    to by nie kombinował. A jak zgłosi taką chęć (wykupu) to cena
    pewnie będzie "solidnie wolnorynkowa". Sprawa jest zrozumiała,
    "z zasłyszanych": "Panie, ja wiem że nie ma chętnych za tą cenę !
    ale jak taniej sprzedamy to jakaś kontrola się przyczepi !"
    (a jak się nie przyczepi - to grupa bije się w piersi i zeznaje,
    czy NIKT się nie przyczepi że to była "sprzedaż dla szwagra")
    2. Jak "kolega" wykupi "z ulgą" (sporo gmin sprzedaje lokatorom
    mieszkania po 10..30% wyceny) to... dostanie "papier" że
    "w razie sprzedaży mieszkania komu innemu niż osobie bliskiej
    oraz zmiany przeznaczenia lokalu zostanie obciążony resztą
    ceny". Przez 5 do 10 lat.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (aktualnie - z wyceną mieszkania komunalnego w ręku)

  • 7. Data: 2002-04-05 01:33:34
    Od: MrK <S...@r...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał(a):

> [...]
    > "w razie sprzedaży mieszkania komu innemu niż osobie bliskiej
    > oraz zmiany przeznaczenia lokalu zostanie obciążony resztą ceny".

    :( Co za kraj. Sprawdzilem dzisiaj takze ta mozliwosc, ale niestety to
    co napisal Gotfryd to naga prawda :( Lece do nocnego po żyletki...
    Wyglada na to, ze skutecznie sie zabezpieczyli.

  • 8. Data: 2002-04-05 11:34:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    anpol.com.pl...
> [...]
    > "w razie sprzedaży mieszkania komu innemu niż osobie bliskiej
    > oraz zmiany przeznaczenia lokalu zostanie obciążony resztą

    ABSOLUTNIE nie dotyczy to Krakowa...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-04-05 17:24:32
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ > "w razie sprzedaży mieszkania komu innemu niż osobie bliskiej
    >+ > oraz zmiany przeznaczenia lokalu zostanie obciążony resztą
> [...]

    -:O ! Radni mają dużo znajomych ?? -;)
    (a mówiłem - zaraz ktoś się przyczepi ! -:>)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-04-12 14:09:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
    > On Fri, 5 Apr 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    > [...]
    >
    > -:O ! Radni mają dużo znajomych ?? -;)
    > (a mówiłem - zaraz ktoś się przyczepi ! -:>)

    No pewnie.....
    Ale chyba nie to jest powodem...

    Boguslaw