  • 1. Data: 2007-01-14 15:30:18
    Temat: Czy można sprzedać nośnik z MS Windows 98 bez licencji?
    Od: Lech Lorens <l...@s...is.not.wel.com>

    Czy nabywając płytę CD z Windows 98 nabywam automatycznie licencję do jego
    używania? Domyślam się, że nie.
    Jeśli nie, to czy jest legalnym sprzedanie oryginalnego nośnika bez
    licencji? Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że jest to
    rozpowszechnianie nielicencjonowanego oprogramowania - czyli
    przestępstwo.
    Jeśli chodzi o odsyłanie do licencji, to nie jestem w stanie jej
    przeczytać, dopóki nie kupię płyty. Nie zrobię tego jednak dopóki nie
    upewnię się, że robię to legalnie.
    Z góry dziękuję za informację.

    --
    Pozdrawiam,
    Lech Lorens - lp.pw@snerol_hcel

  • 2. Data: 2007-01-14 15:50:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 15:30:18 +0000 (UTC), Lech Lorens napisał(a):

    > Czy nabywając płytę CD z Windows 98 nabywam automatycznie licencję do jego
    > używania? Domyślam się, że nie.

    Nie. W licencji jest zapisane, że musisz mieć jeszcze naklejkę lub
    książeczkę.

> [...]
    > licencji? Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że jest to
    > rozpowszechnianie nielicencjonowanego oprogramowania - czyli

    Nie, to wg mnie jest legalne. Kupiłeś, Twoja własność, masz prawo sprzedać.
    To nie stoi w sprzeczności z przepisami, co najwyżej w sprzeczności z
    licencją - ale o to niech martwi się nabywca przy ewentualnej kontroli (i
    ewentualnie będzie go czekał proces cywilny a nie karny).

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-01-14 15:57:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Lech Lorens napisał(a):
> [...]
    > licencji? Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że jest to
    > rozpowszechnianie nielicencjonowanego oprogramowania - czyli
    Raczej nie, kupujesz wylacznie nosnik, ktorego ktos nie wyprodukowal
    przeciez, tylko tez kupil od firmy uprawnionej do sprzedazy. Licencja
    (lub jej brak) dotyczy instalowania/uzywania oprogramowania a nie
    posiadania cd z instalka. Jesli zainstalujesz z takiego nosnika - bez
    posiadania odpowiednich "dodatkow" (licencja or naklejka or ksiazeczka
    or faktura zakupu licencji czy cos takiego) to wtedy dopiero bedzie
    "piractwo"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2007-01-14 16:40:02
    Od: Lech Lorens <l...@s...is.not.wel.com>

    Dnia 14.01.2007 Lech Lorens <l...@s...is.not.wel.com> napisał/a:
    [...]

    Dzięki za błyskawiczne rozwianie wątpliwości.

  • 5. Data: 2007-01-14 17:57:06
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    tak dla informacji win98 jest jezeli sie nie myle
    juz darmowy - mozna legalnie pobrac

    leon

  • 6. Data: 2007-01-14 17:58:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    leon napisał(a):

    > tak dla informacji win98 jest jezeli sie nie myle
    > juz darmowy - mozna legalnie pobrac

    Hę? Że co?

    j.

  • 7. Data: 2007-01-14 21:42:45
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > tak dla informacji win98 jest jezeli sie nie myle
    > juz darmowy - mozna legalnie pobrac
    Brak wsparcia nie oznacza, ze system jest bezplatny.
    Masz jakies info, ze jest "bezplatny"?

    K.