  • 1. Data: 2004-02-16 06:45:10
    Temat: Czy mogę rozliczyc sie razem z dzieckiem?
    Od: "Wojtek" <w...@b...net.pl>

    Witam

    W lutym 2003 r otrzymałem rozwod zaoczny bo zony nie ma w polsce
    wychowuje sam syna i teraz czy moge sie rozliczyc jako samotny z
    dzieckiem za 2003 rok
    jedni mowia tak drudzy nie Prosze zatem osobe znajaca sie w tym temacie
    o podpowiedz . Sprawa pilna
    Pozdrawiam Wojtek

  • 2. Data: 2004-02-16 08:29:57
    Temat: Re: Czy mogę rozliczyc sie razem z dzieckiem?
    Od: "Wojtek" <w...@b...net.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzieckiem za 2003 rok
    > jedni mowia tak drudzy nie Prosze zatem osobe znajaca sie w tym

    Dodam ze syn jest pełnoletni uczeszcza do szkoły sredniej dziennej

  • 3. Data: 2004-02-16 09:35:30
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

> [...]
    > dzieckiem za 2003 rok
    > jedni mowia tak drudzy nie Prosze zatem osobe znajaca sie w tym temacie

    Obawiam się, że nie. Przez cały styczeń ub.r. nie byłeś osobą samotnie
    wychowującą dziecko.

    yamma

  • 4. Data: 2004-02-16 09:55:58
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "yamma" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Obawiam się, że nie. Przez cały styczeń ub.r. nie byłeś osobą samotnie
    > wychowującą dziecko.

    Nie trzeba być ani przez cały ub. styczeń, ani przez cały ub. rok. Do
    odliczeń z dzieckiem ma prawo samotny rodzic, który nim był 31.12.03.

    Ale nie wiem, jak to wygląda w przypadku pełnoletnich uczniów :( (mój syn
    jest dopiero w wieku przedszkolnym ;) )

    pozdrawiam

    Monika

  • 5. Data: 2004-02-16 15:14:01
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

> [...]
    > odliczeń z dzieckiem ma prawo samotny rodzic, który nim był 31.12.03.
    >
    > Ale nie wiem, jak to wygląda w przypadku pełnoletnich uczniów :( (mój syn

    jak poczytasz komentarze do ust. o pod. doch. od os. fiz. (np. becka) i
    popytasz w urzędzie skarbowym, to dowiesz się że dla rozliczenia z dzieckiem
    konieczne jest "bycie samotnym rodzicem" przez cały rok podatkowy

    Funia

  • 6. Data: 2004-02-16 15:36:55
    Od: "Wojtek" <w...@b...net.pl>

    Użytkownik "Funia" <e...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dzieckiem
    > konieczne jest "bycie samotnym rodzicem" przez cały rok podatkowy

    Co wy na to powiecie

    Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie stawiają dla
    preferencyjnego rozliczenia warunku, aby dziecko było wychowywane
    samotnie przez cały rok podatkowy i aby przez cały rok było małoletnie.
    Oznacza to, iż prawo do wspólnego rozliczenia przysługuje także wtedy,
    gdy dziecko było np. wychowywane samotnie przez trzy miesiące w roku i w
    grudniu ukończyło 18 lat.

    Należy jednak pamiętać, iż ustawa wyklucza możliwość zastosowania
    preferencyjnego rozliczenia, jeśli osoba samotnie wychowująca dzieci lub
    jej dziecko uzyskały dochody (przychody) z działalności gospodarczej
    opodatkowane na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku
    dochodowym.

    Pozdrawiam Wojtek