  • 11. Data: 2005-08-23 18:55:25
    Temat: Re: Czy moge robic zdjecia Policji?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> napisał w
    wiadomości news:def1rd$atp$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Policjant jest osoba publiczna i w momencie kiedy jest w mundurku
    możesz mu
    > robić zdjęcia .
    > Strasznie się o to wkurzają .

    Każdemu możesz robić zdjęcia. Niektórych jedynie nie możesz
    publikować. A co do policjanta jako osoby publicznej, to akurat
    przedstawiona przez Ciebie opinia wcale nie jest jednoznacznie
    podzielana. Ale w wypadku pytającego to nie ma znaczenia.

  • 12. Data: 2005-08-23 18:59:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk Sielski" <p...@e...pw.edu.pl>
    napisał w wiadomości news:1124796279.29977@pdp...

    > 1. Czy mogę robiż zdjęcia tak, że na zdjęciu będzie widać
    > funkcjonariuszy?

    Możesz. Pod warunkiem, ze nie będzie to utrudniać samej czynności. W
    niektórych wypadkach prawo przewiduje takie a nie inne zachowanie. Np.
    poz zatrzymaniu masz siedzieć w samochodzie i mieć ręce na kierownicy.
    Próba grzebania w schowku może wywołać bardzo nerwową reakcje
    policjantów.

    > 2. Czy mam prawo ich nagrywać i czy mają prawo zabronić mi
    > nagrywania rozmowy z nimi (od kilku miesięcy mam zawsze cyfrowy
    > dyktafon przy sobie, maniacko nagrywam i w kilku sytuacjach był
    > nieoceniony, ale nigdy nie mówię, że nagrywam).

    Możesz nagrywać wszystko to, co słyszysz i nie musisz nikogo o tym
    informować. Informowanie i zgoda jest wymagana przy publikacji.

    > 3. Czy na będę miał do wglądu notatkę, którą sporządzą do SG i
    > czy mogę coś od siebie do niej dodać?

    Notatka znajduje się w aktach sprawy, której jesteś stroną i
    przysługuje Ci prawo wglądu do nich. natomiast nie wyobrażam sobie
    dodawania czegoś do tej notatki przez Ciebie. Ten dokument sporządzili
    policjanci. Ty natomiast będziesz miał prawo wypowiedzenia się przed
    sądem na jej temat.

  • 13. Data: 2005-08-24 00:21:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Patryk Sielski napisał(a):
    > Sprawa jest taka (czysto hipotetycznie na przyszłość ;-)
    > 1. Czy mogę robiż zdjęcia tak, że na zdjęciu będzie widać
    > funkcjonariuszy?
    niby robic mozesz -ale jak bardzo sie zdenerwuja to 48h w areszcie sobie
    posiedzisz. Ja mialem kilka lat temu taka sytuacje - robilem zdjecia
    funkcjonariuszom pacyfikujacym na spolke z skinhedami pewna grupke
    mlodziezy (wg mnie zreszta niewinna) - stracilem aparat, i 48h z
    zyciorysu - po czym zostalem wypuszczony "poniewaz nic sie nie stalo"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 14. Data: 2005-08-24 02:25:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BartekK wrote:

> [...]
    > mlodziezy (wg mnie zreszta niewinna) - stracilem aparat, i 48h z
    > zyciorysu - po czym zostalem wypuszczony "poniewaz nic sie nie stalo"

    I co? Puściłeś to im płazem? Zamiast postarać się o wydalenie ich ze
    służby przy pomocy wydziału kontroli wewnętrznej oraz mediów?

    Czy może to ja jestem naiwny wierząc, że bandyci i złodzieje (ukradli
    aparat? zniszczyli?) są z policji wywalani na zbity pysk?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 15. Data: 2005-08-24 14:30:04
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    wiadomości news:deglqb$daq$1@opal.futuro.pl...

    > Czy może to ja jestem naiwny wierząc, że bandyci i złodzieje (ukradli aparat?
    > zniszczyli?) są z policji wywalani na zbity pysk?

    Naiwny?? Większość ma cię za chamskiego przygłupa;))

  • 16. Data: 2005-08-24 16:28:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Leszek wrote:

    > Naiwny?? Większość ma cię za chamskiego przygłupa;))

    ...i oto poczułem się, jakby król Herod (ten od rzezi niewiniątek)
    zrugał mnie za to, że nakrzyczałem na dziecko....

    Dziękuję ci, homofobiczny lufbranzlungu!

  • 17. Data: 2005-08-25 08:45:24
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

    > Nie znam podstawy prawnej , nie jestem prawnikiem . Zapytalem policjantow
    ,
    > to mi odpowiedzieli ze niestety na sluzbie to moge im robic zdjecia i nic
    na
    > to nie moga zrobic jako osoby publiczne .

    Jacku, czyżbyś miał jakieś z tym juz doświadczenia :-)) ???

    WojtekPL - Wro

  • 18. Data: 2005-09-01 09:05:20
    Od: PrzemekB <p...@p...com>

    Tue, 23 Aug 2005 19:17:16 +0200, na pl.soc.prawo, Piotr napisał(a):

    > Witam
    > widać można...
    > http://sierp.tc.pl/polic48.htm
    > http://sierp.tc.pl/modzel51.htm

    Z innej bajki:
    http://www.uwagakomputery.pl
    Ten pan lubi rozgłos i nikt go nie lubi :-)

    --
    Pozdr.

    Przemek