    From: "TP" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy mam zamurować okno......?
    Date: Sat, 11 Sep 2004 19:22:28 +0200

    Witam Grupę!
    Jestem tu pierwszy raz. Mam nadzieję, że dostanę odpowiedź na dręczący
    mnie ostatnio temat.
    Ale od początku:
    Mieszkam w budynku którego ściana to granica z następną posiadłością. W tej
    ścianie mam okno pokoju wychodzące na plac tej graniczącej ze mną
    posiadłości. Widać z niego bramę wejściową i część podwórka. Otwór okienny w
    tym pokoju istniał od początku powstania
    budynku(około 50 lat). Ja 6 lat temu niepowiększając tego otworu wstawiłam
    okno plastykowe. Graniczaca ze mną posiadłość to dawniej zakład produkcyjny.
    Po upadku tego zakładu nieruchomość 3 lata temu kupił prywatny właściciel. I
    odtąd zaczęły się moje kłopoty. Sąsiad nasłał mi komisję z nadzoru
    budowlanego w sprawie: legalności wykonania otworu okiennego. Śmieszne(bo
    otwór był przynajmniej od 50 lat) ale prawdziwe. Komisja przyjechała,
    pomierzyła, przejrzała dokumenty i pojechała. Myślałam, że bedzie spokój.
    Ale pomyliłam się. Teraz sąsiad żąda ode mnie założenia na szyby tego okna
    plastykowych(chyba?) nakładek(nazwał to ornatem) które rozmazują obraz. Nie
    chcę się na to zgodzić bo napewno sprawią one, że będzie jeszcze ciemniej w
    tym pokoju(jest tylko to jedno okno) i będzie kłopot z utrzymaniem
    czystości. Wtedy zagroził, że ma prawo postawić
    tuż przy mojej ścianie na szerokości okna kawałek płotu(całe betonowe
    przęsła) na wysokość 2.20 m czym skutecznie zasłoni mi prawie całe okno. Tak
    podobno radził mu właśnie ktoś z nadzoru budowlanego. Mam w związku z tym
    pytanie czy sąsiad ma rację czy tylko "blefuje" chcąc mnie nastraszyć. Może
    ktoś spotkał się już z taką sytuacją i może mi udzielić konkretnej
    odpowiedzi popartej przepisami to regulującymi.
    Z góry dziękuje za odpowiedzi!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Teresa