  • 11. Data: 2008-11-13 08:29:52
    Temat: Re: Czy mam prawo żądać paragonu/faktury?
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 12 Lis, 18:09, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Mam.

    Tradycyjnie - nieco się wycofam.

    > (...)
    >
    > _spełniając świadczenie_
    > w prostych słowach - wpłacając kase na konto

    No i dostaje wówczas pokwitowanie od banku. Zastanawiam się jak to
    traktować - bank nie jest przecież wierzycielem.. ale chyba jest
    pełnomocnikiem wierzyciela w tej konkretnej sprawie. Jakieś inne
    pomysły?

    W skrócie - mi chodzi o to, że dając pieniądze "do ręki" mamy prawo
    żądać pokwitowania ich przyjęcia i do tego w konkretnej formie (przez
    nas wybranej), a jeśli wierzyciel nie kwapi się z wydaniem tego
    pokwitowania, nie spełniać świadczenia. Pewną trudność oczywiście
    stanowią świadczenia spełniane na odległość.

  • 12. Data: 2008-11-13 10:21:04
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Nim pójdziesz "na noże" to najpierw sprawdź, czy w razie
    > pójścia w zaparte mogą Cię poinformować, że owszem, fakturę
    > wystawili i można ją odebrać u nich w siedzibie...
    > (bo w większości przypadków wystawca MOŻE tak zrobić,
    > obowiązek doręczenia istnieje pośrednio tylko w rzadkich
    > przypadkach).

    ale przeciez gostek pisał że to allegro, więc pewnie jest to kwota za jakąś
    zawartą na allegro transakcje aukcji, czyli normalnej umowy cywilno prawnej,
    więc najpewniej umowa jest, a pewnie gosek sie miga to mu pogrózki wysyłaja
    i tyle:O)

  • 13. Data: 2008-11-13 15:47:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 13 listopad 2008 11:21
    (autor gargamel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gfhhkj$57l$4@news.wp.pl>):

> [...]
    > jakąś zawartą na allegro transakcje aukcji, czyli normalnej umowy cywilno
    > prawnej, więc najpewniej umowa jest, a pewnie gosek sie miga to mu

    ja to rozumiem, że chodzi o zaległe prowizje Allegro.

    --
    Tristan