    From: "jaQbek" <j...@s...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa ?
    Date: Wed, 10 May 2006 21:32:38 +0200

    Wątek w tej sprawie toczy się juz dośc długo na grupie pl.misc.kolej, ale jakoś
    nie możemy dojść do jednoznacznego zdania, postanowiłem zatem zapytać was,
    prawników. Sytuacja jest następująca:
    Jadę sobie w ostatni długi weekend pociągiem z Poznania do Szklarskiej Poręby, w
    przedziale 1 klasy. Mam bilet turystyczny na 1 klasę za 80 zł, z którym mogę
    podróżować przez cały weekend dokąd chcę i ile razy chcę pociągami osobowymi i
    pospiesznymi. Obok mnie siedzi starsza kobieta. Przychodzi konduktor, kobieta
    wręcza mu bilet. Okazuje się, że kobieta ta jedzie z Gdańska do Jeleniej Góry z
    ... biletem jednorazowym za 84 zł, gdyż taki zaproponowała jej kasjerka z
    Gdańska. Konduktor mocno zdziwiony zapytał, dlaczego podróżna nie kupiła biletu
    turystycznego, na co podróżna odpowiedziała, że nie miała pojęcia o istnieniu
    takowej oferty i nikt jej o niej nie poinformował. Poinformowała również
    konduktora, że zamierza wracać do Gdańska przed końcem weekendu, a więc przed
    końcem obowiązywania biletu turystycznego. Konduktor polecił na powrót kupić już
    ten bilet za 80 zł, oraz wysłac reklamację w sprawie przejazdu z biletem
    jednorazowym.
    I teraz pytanko: czy w świetle prawa czyn kasjerki można podciągnąć pod artykuł
    134 lub 138 KW ? Czy wogóle można tu mówić o oszustwie ?
    Czy doszło tu do wprowadzenia w błąd w celu niekorzysnego rozporządzenia mieniem
    ?