    From: poszkodowany <h...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy jest prawo broniące rodzinę osoby chorej psychicznie?
    Date: Sun, 12 Mar 2006 10:57:13 +0100

    Mam brata, który jest chory psychicznie. Dwa dni temu wezwałem pogotowie
    i policję w celu zbadania brata. Lekarze wzrokowo przez 30sekund zbadali
    brata i odjechali. Odmówili złożenia jakiegokolwiek oświadczenia o
    zdrowiu brata oraz odmówili leczenia szpitalnego. Dzień później
    otrzymuję kwitek o popełnieniu przestępstwa przez brata (kradzież). Brat
    twierdzi, że nie wie co się stało. Podejrzewam od dłuższego czasu, że
    nie jest świadomy co robi (łączy silne lekarstwa z alkoholem). Lekarz
    prowadzący psychiatra nic nie robi twierdząc, że osoba chora psychicznie
    musi do niego przyjść na badania. Lekarz, który przyjechał na badanie
    brata był od samego początku negatywnie nastawiony twierdząc, że
    marnujemy jego czas. Twierdzi, że i tak ma wiele spraw w sądzie i
    następnej nie potrzebuje. Czy jestem bohaterem tragicznym? Czy jest
    jakieś wyjście z tej sytuacji? Czy do końca życia nie będę spał
    spokojnie? Poradźcie co mam robić. Policja zwala winę na lekarzy,
    szpital na policję a lekarze karetki na lekarza prowadzącego, lekarz
    prowadzący na lekarza przychodni. Błędne koło się zamyka. Czytałem o
    ubezwłasnowolnieniu osoby psychicznej pomimo, że opiekę nad bratem
    sprawuje jego matka (także już nieświadoma). Wiem, że osoba psychiczna
    ma znacznie większe prawa od jego opiekuna. Sąd wyznacza kuratora, który
    pobiera wynagrodzenie z majątku osoby ubezwłasnowolnionej. Co jeśli
    osoba ubezwłasnowolniona nie posiada majątku. Czy obciążana jest osoba
    sprawująca opiekę nad osobą chorą? Jak wygląda opieka nad osobę
    psychicznie chorą? Czy muszę zwolnić się z pracy i pilnować 24h/dobę
    osoby chorej psychicznie? Czy w takich sytuacjach możliwe jest oddanie
    osoby chorej psychicznie (osoba chorująca od 30lat w momentach nawrotu
    choroby agresywna i w ataku furii nie świadoma tego co robi) do ośrodka
    opiekuńczego na stały pobyt. Proszę powiedzcie co robić.